
|


Ledelsen fremmer et tillidsfuldt, målbevidst og samarbejdende læringsmiljø og skaber konstruktive relationer.
Det betyder, at ledelsen:
Sikrer en mangfoldig medarbejdergruppe
- Ledelsen har formuleret politikker for mangfoldigheden i medarbejdergruppen.
Har blik for medarbejdernes kompetenceudviklingsbehov
- Ledelsen udfordrer konstant sig selv og andre til udvikling af kompetencerne.
- Ledelsen sikrer, at den enkelte medarbejder får mulighed for at bruge og udvikle sine kompetencer, også via karriereveje.
- Ledelsen uddelegerer ledelsesopgaver og understøtter ledelsesudviklingen.
Udvikler og værner om trivslen på arbejdspladsen
- Ledelsen skaber et miljø, hvor alle ansatte føler sig accepteret og værdsat, og hvor det er et fælles ansvar at være opmærksom på den enkelte medarbejder og fællesskabets trivsel og værdier.
- Ledelsen sikrer samarbejdet mellem medarbejderne og med eleverne gennem dialog og åbenhed og ved at sikre løsning af problemer og konflikter.
|
|