Indholdsfortegnelse
 
 
 
 
 
 
Forord 
1. Realkompetence: Fundamentet for den personlige uddannelsesplan 
At motivere, synliggøre og skabe progression
 
2. Realkompetence: En persons samlede kunnen 
Realkompetence – det du reelt kan 
Hvordan skal skolen godskrive reelle kompetencer?
 
3. Forskellige elever har behov for forskellig indsats og tilgang 
Ansøgere med meget erfaring 
Ansøgere med lidt erfaring
 
4. Cases 
Case: Søren – handelsuddannelsen – grundforløb 
Case: Petra – mediegrafikeruddannelsen – 1. hovedforløb 
Case: Wachlav – kontorspecialet spedition og shipping – grundforløb 
Case: Winnie – frisør – grundforløb 
Case: Jesper – murer – grundforløb 
Case: Sami – karrosserismed – grundforløb
 
5. Procedurer og metoder, en skole kan anvende 
En grundmodel
 
6. Baggrundsstof 
Hvad er de overordnede linjer? 
Mere om begrebet realkompetence? 
Mere om realkompetencevurdering
 
7. Hvad siger reglerne? 
Bekendtgørelse om erhvervsuddannelserne (nr.
1243 af 12. december 2004
 
Litteratur og referencer 
  
 
Denne side indgår i publikationen "Realkompetencevurdering i EUD - praktiske muligheder" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2006 
 |