Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

1. Realkompetence: Fundamentet for den personlige uddannelsesplan
At motivere, synliggøre og skabe progression

2. Realkompetence: En persons samlede kunnen
Realkompetence – det du reelt kan
Hvordan skal skolen godskrive reelle kompetencer?

3. Forskellige elever har behov for forskellig indsats og tilgang
Ansøgere med meget erfaring
Ansøgere med lidt erfaring

4. Cases
Case: Søren – handelsuddannelsen – grundforløb
Case: Petra – mediegrafikeruddannelsen – 1. hovedforløb
Case: Wachlav – kontorspecialet spedition og shipping – grundforløb
Case: Winnie – frisør – grundforløb
Case: Jesper – murer – grundforløb
Case: Sami – karrosserismed – grundforløb

5. Procedurer og metoder, en skole kan anvende
En grundmodel

6. Baggrundsstof
Hvad er de overordnede linjer?
Mere om begrebet realkompetence?
Mere om realkompetencevurdering

7. Hvad siger reglerne?
Bekendtgørelse om erhvervsuddannelserne (nr. 1243 af 12. december 2004

Litteratur og referencer

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Realkompetencevurdering i EUD - praktiske muligheder" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top