|
Litteratur og referencerCatharina Höijer: “Kompetensbevis i folkbildning och arbetsliv: en rapport om valideringsfrågor”, Nordisk Folkeuniversitet, Stockholm, november 1999. Bjørnavold, Jens: “Questions of quality, legitimacy and feasibility” I Tøsse Sigvart m.fl .: “Corporate and non formal learning”, Tapir, 1998 Bjørnavold Jens: “Making learning visible”, CEDEFOP, 2000 Straka, Gerald A.: “Informal learning: geneaologi, concepts, antagonisms and questions”, ITB – Forschugsberichte 15/2004, November 2004 Qvortrup, Lars: “Det vidende samfund”, Unge pædagoger, 2004 Undervisningsministeriet: “Bedre uddannelser”, Undervisningsministeriet, 2002 (http://static.uvm.dk/publikationer/2002/bedre1/ og http://static.uvm.dk/publikationer/2002/bedre2/) Undervisningsministeriet: “Anerkendelse af realkompetencer i uddannelserne”, Redegørelse til Folketinget, november 2004 (http://static.uvm.dk/publikationer/2004/realkompetencer/) Undervisningsministeriet: “Det du kan”, et debatoplæg om anerkendelse af realkompetencer, 2005 (http://static.uvm.dk/publikationer/2005/detdukan/detdukan.pdf) University of Portsmouth: “Assessment of Prior Learning” Academic Registry Version 3.1, January 2002 Aarhus tekniske Skole: “Realkompetencevurdering, RKV-Bogen”, 2004 Links: Undervisningsministeriet: DEL: Undervisningsministeriets håndbogsserieI denne serie udsender Undervisningsministeriet publikationer med baggrundsorientering om lovgivningen, uddannelser og enkelte fag samt vejledninger om god praksis mv. Håndbøgerne er rettet mod uddannelsernes drift. 2006: Trykte publikationer – som i oversigten er forsynet med et UVM-bestillingsnummer
– kan mod betaling af et ekspeditionsgebyr rekvireres hos Nordisk Bog Center eller hos
boghandlere. Alle elever, som starter i en erhvervsuddannelse, skal have udarbejdet en personlig uddannelsesplan på baggrund af deres reelle kompetencer ved starten. En realkompetencevurdering skal afdække disse kompetencer. Publikationen giver overblik over de formelle regler for vurderingen af elevens realkompetencer og over, hvordan vurderingen skal spille sammen med udarbejdelsen af den personlige uddannelsesplan. Som en hjælp og inspiration til skolernes arbejde med realkompetencevurdering indeholder publikationen en række cases, som repræsenterer forskellige typer af elever. Endelig indeholder publikationen henvisninger til de regler, som gælder for realkompetencevurdering, samt henvisninger til litteratur og websteder om emnet.
Denne side indgår i publikationen "Realkompetencevurdering i EUD - praktiske muligheder" som kapitel 7 af 7 |
||
Til sidens top |