Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

1. Baggrund

2. Overgang til erhvervsuddannelserne
Brobygning med folkeskoler
Samarbejde med produktionsskoler
Trainee-forløb
Observationspunkter

3. Grundforløb – opstart
Introduktionsarrangementer
De første uger
Observationspunkter

4. Grundforløb – pædagogik, progression og faglighed
Differentiering
Pædagogiske virkemidler
Kontaktlærer, lærerteam og samtaler
Særlige elevgrupper
Observationspunkter

5. Overgang til hovedforløb
Tæt kontakt til virksomhederne
Ansøgninger
Mens der søges
Observationspunkter

6. Hovedforløb
Opstart på hovedforløb
Samspil mellem skole og virksomhed
Pædagogik, progression og faglighed
Når udlandet kalder
Observationspunkter

7. Institutionel praksis
Indledende visitering
Løbende kvalitetsudvikling
Fokus på særlige elevgrupper
Brug af statistik og indikatorer
Observationspunkter

Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Pædagoguddannelsen og læreruddannelsen - Redegørelse til Folketinget" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2005

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top