Til forsiden Til næste side
 
 
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse

Forord

1: Indledning

2: Projektets metode

3: Fire skolers bud på projektorganiseret faglig undervisning
   Fra jord til bord, Erhvervsskolerne i Aars
   Fra jord til bord, Aarhus tekniske Skole
   Håndværk & Teknik, EUC Nord
   Service, TEKO i Århus
   Kort kommentar til de fire beskrivelser

4: Opgaver, cases, projekter hvad er hvad?
   Forskellen belyst ved tre eksempler

5: Projektundervisning
   Projektorganisering i virksomheder ctr. projekter i undervisning
   Krav til projektundervisning
   Projektarbejde i erhvervsuddannelsernes grund- og hovedforløb

6: Projektarbejde med andre øjne
   Påstand: Projektpædagogikken repræsenterer et brud med den traditionelle praksis
   Påstand: Projektpædagogikken repræsenterer et opgør med stoftrængsel
   Påstand: Erhvervslivet stiller krav om både faglig dygtighed, selvstændighed og kreativitet

7: Afsluttende kommentar

8: Litteratur:

Denne side indgår i publikationen "Projekt, case, opgave" som Indholdsfortegnelse


© Undervisningsministeriet 2003
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top