Indholdsfortegnelse
Forord
1: Indledning
2: Projektets metode
3: Fire skolers bud på projektorganiseret faglig undervisning
Fra jord til bord, Erhvervsskolerne i Aars
Fra jord til bord, Aarhus tekniske Skole
Håndværk & Teknik, EUC Nord
Service, TEKO i Århus
Kort kommentar til de fire beskrivelser
4: Opgaver, cases, projekter hvad er hvad?
Forskellen belyst ved tre eksempler
5: Projektundervisning
Projektorganisering i virksomheder ctr. projekter i undervisning
Krav til projektundervisning
Projektarbejde i erhvervsuddannelsernes grund- og hovedforløb
6: Projektarbejde med andre øjne
Påstand: Projektpædagogikken repræsenterer et brud med den traditionelle praksis
Påstand: Projektpædagogikken repræsenterer et opgør med stoftrængsel
Påstand: Erhvervslivet stiller krav om både faglig dygtighed, selvstændighed og kreativitet
7: Afsluttende kommentar
8: Litteratur:
Denne side indgår i publikationen "Projekt, case, opgave" som Indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003
Til sidens top