INDHOLDSFORTEGNELSE
Forord
Skolebiblioteket mellem vision og virkelighed
Et fremtidsrettet perspektiv
Skolebiblioteket som en del af en helhed og som egenkultur
Arbejdsdeling og organisation
Den skønlitterære børne- og
ungdomsbog
Elevers eget arbejde i
skolebiblioteket
Medieværkstedet og
medieværkstedsfunktionen
Serviceforståelse og
pædagogisk vejledning
Serviceforståelsen
Pædagogisk vejledning
Skolebiblioteket som fysisk rum og materialesamling
Fysisk rum
Materialesamling
Udviklingsarbejderne og de centrale temaer
Det udfordrende skolebibliotek
Fra kundeorientering til
fælles udfordring
Den umiddelbare brugertilfredshed
Fokus på samtalekulturen
Princippet om enkelhed (KISS)
Mediekulturen på skolen og skolebibliotekets
medieværkstedsfunktion
Tendenser i udviklingsarbejderne
Ved projektets begyndelse
Midtvejs i projektet
Ved projektets afslutning
Mediearbejdet i et
udviklingsperspektiv
Den pædagogiske iscenesættelse
Læringsmiljøet
Mediekultur og skolekultur
Medieværksted og
medieværkstedsfunktionen
Læring og kulturarbejde
Læring og undervisning
Læring, kulturformidling og
kulturproduktion
Skolen og kulturarbejdet
Betragtninger over
undervisningsmiddelbegrebet
At vælge ud og skabe
læringsmiljø
Skoleudvikling og pædagogisk servicecenter
Om at sætte ord på sin praksis
Tradition og fornyelse
Litteraturliste
Denne side indgår i
publikationen "Skolebiblioteket" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000 |