Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

Skolebiblioteket mellem vision og virkelighed
Et fremtidsrettet perspektiv

Skolebiblioteket – som en del af en helhed og som egenkultur
Arbejdsdeling og organisation
Den skønlitterære børne- og ungdomsbog
Elevers eget arbejde i skolebiblioteket
Medieværkstedet og medieværkstedsfunktionen
Serviceforståelse og pædagogisk vejledning
Serviceforståelsen
Pædagogisk vejledning

Skolebiblioteket som fysisk rum og materialesamling
Fysisk rum
Materialesamling

Udviklingsarbejderne og de centrale temaer
Det udfordrende skolebibliotek
Fra kundeorientering til fælles udfordring
Den umiddelbare brugertilfredshed
Fokus på samtalekulturen
Princippet om enkelhed (KISS)

Mediekulturen på skolen – og skolebibliotekets medieværkstedsfunktion
Tendenser i udviklingsarbejderne
Ved projektets begyndelse
Midtvejs i projektet
Ved projektets afslutning
Mediearbejdet i et udviklingsperspektiv
Den pædagogiske iscenesættelse
Læringsmiljøet
Mediekultur og skolekultur
Medieværksted og medieværkstedsfunktionen

Læring og kulturarbejde
Læring og undervisning
Læring, kulturformidling og kulturproduktion
Skolen og kulturarbejdet
Betragtninger over undervisningsmiddelbegrebet
At vælge ud – og skabe læringsmiljø

Skoleudvikling og pædagogisk servicecenter
Om at sætte ord på sin praksis
Tradition og fornyelse

Litteraturliste

Denne side indgår i publikationen "Skolebiblioteket" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top