![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)
Indhold
Forord
Resume
1. Indledning
2. Erfaringer fra og anvisninger på teamorganisering
og teamledelse på erhvervsskoler
2.1 Hvilke betegnelser bruges for fast organiseret
lærersamarbejde?
2.2 Hvilken baggrund og hvilke begrundelser er
der for etablering af lærerteam?
2.3 Hvilke ideer og formål søges tilgodeset
med teamorganisering?
2.4 Hvorledes sammensætte og organisere lærerteam?
2.5 Hvilken kompetence og hvilke opgaver skal det enkelte
team have?
2.6 Hvorledes varetages ledelsesfunktioner i det enkelte
team?
2.7 Hvilke foreløbige erfaringer og resultater
har man med team på erhvervsskoler?
2.8 Hvilke virkninger på skolens kendte organisation
skønnes teamorganisering at få?
2.9 Hvilke råd vil man give kolleger på
andre skoler i forbindelse med teamorganisering?
2.10 Hvilke ting må en leder huske på,
når man vil indføre teamorganisering?
3. Fem eksemplariske "øjebliksbilleder"
1. Billede: "Sikring af kvaliteten.."
2. Billede: "Fremtidssikring af arbejdsformer"
3. Billede: "Ambition om det optimale"
4. Billede: "Bedst at være på
forkant"
5. Billede: "Tættere lærersamarbejde
på hh"
4. Teoriovervejelser:
Grupper, team og ledelse i 1960'erne og i 1990'erne
4.1 Teamorganisering i uddannelsesinstitutioner
4.2 Fra "T-grupper" og "gruppedynamik"
til "det lærende team"
4.3 Teamledelse/ledelse i 60`erne og i 90`erne
5. Teamledelse: Perspektiver for fremtiden
6. Bilag
Bilag A. Spørgeskema vedr. Ledelse og team
Bilag B. Oversigt over skolebidrag og svarpersoner
Bilag C. Gruppens udvikling i faser
Bilag D. "Den modne gruppe"
7. Litteratur
Noter
Hele publikationen uden grafik
Forsiden | Kolofon |