Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

Hvad er problemet – omfang og udbredelse?

Disciplinens rolle

Hvad siger lov og regler?

Handlemuligheder
Hvad kan skolelederen gøre?
Hvad kan skolebestyrelsen
Hvad kan lærerteamet gøre?
Hvad kan eleverne gøre?
Hvad kan forældrene gøre?

Hvornår kan hvilke sanktioner komme på tale?

Her tages der hånd om trivsel
Nul tolerance over for trusler og groft sprog
Løbende motivation
Operation selvværd
Smilende ansigter skaber ro
Regler giver ro
åbenhed giver mindre mobning

Her kan læses mere

Skoler med retningslinjer mod mobning og uro

Noter

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Vejledning om disciplin, god adfærd og trivsel i folkeskolen" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top