Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

1. Indledning

2. (Selv)evaluering, hvad er det?

3. Hvorfor skolebaseret evaluering?

4. Lærerens begrundelse for evaluering

5. Hvad er god undervisningskvalitet?

6. Fokus på elevens læring

7. Hvordan inddrages eleverne i evalueringen?

8. At evaluere og udvikle i samarbejde

9. Hvordan starte på selvevaluering?

10. Overvejelser over planlægning og gennemførelse af selvevalueringen
Hvem, hvad, hvor?
Ejerskab til evalueringen
Fra evaluering til handling
Refleksion er vigtig

11. Eksempler: Sådan kan man gøre!
Eksempel 1: Afdelingsevaluering
Eksempel 2: Selvevaluering i lærerteam
Eksempel 3: Kontaktlærer- og selvevaluering
Eksempel 4: Elevers selvevaluering
Eksempel 5: Elevinterview

12. Perspektivering: Selvevaluering - en farbar vej

13. Litteratur

Denne side indgår i publikationen "Selvevaluering" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top