Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

Indledning

1. Tosprogede elever og deres kulturbaggrund

2. Dansk som andetsprog

3. Undervisningspligt

4. Optagelse i skolen af tosprogede børn og henvisning til særlig undervisning, jævnfør bekendtgørelsens § 2

5. Supplerende undervisning i dansk som andetsprog, jævnfør bekendtgørelsens § 3

6. Basisundervisning i dansk som andetsprog, jævnfør bekendtgørelsens § 4

7. Udvidede modtagelsesklasser, jævnfør bekendtgørelsens § 5

8. Henvisning af tosprogede elever til andre skoler, jævnfør bekendtgørelsens § 9

9. Fortsat støtte til tilegnelse af dansk som andetsprog, jævnfør bekendtgørelsens § 6

10. Valgfaget indvandrersprog

11. Fritagelse for et fag, jævnfør bekendtgørelsens § 8, og obligatoriske prøver

12. Krav til lærerkvalifikation i undervisning i dansk som andetsprog, jævnfør bekendtgørelsens § 7

13. Specialundervisning af tosprogede elever

14. Samarbejdet mellem skole og hjem

15. Uddannelses-, erhvervsog arbejdsmarkedsorientering

Litteratur

Bilag

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Organisering af folkeskolens undervisning af tosprogede elever" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top