Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





1. Udvalgsarbejdets mål
  
2. Udvalgsarbejdets placering i den aktuelle uddannelsespolitiske proces
  
2.1 Opfølgningen af rapporten om fornyelse af de merkantile erhvervsuddannelser
2.2 Finanslovsaftalen 2003 om Bedre Uddannelser
   
3. Udvalgets anbefalinger
3.1 Mere fleksible rammer for erhvervsuddannelserne
3.1.1 Baggrund
3.1.2 Anbefalinger
3.2 Fortsat kvalitetsudvikling og implementering af erhvervsuddannelsesreform 2000
3.2.1 Baggrund
3.2.2 Anbefalinger
3.3 Styrkelse af vekseluddannelsesprincippet
3.3.1 Baggrund
3.3.2 Anbefalinger
  
Bilag 1 Kommissorium for udvalgsarbejdet
Baggrund
Problem
Målet
Rammerne
Udvalgets sammensætning
Oversigt over relevante uddannelser i indgangen Teknologi og kommunikation, familie 1
Udvalgets sammensætning
  
Bilag 2 Rapport fra udvalgets teknikergruppe
Kommissorium for Rammegruppen
Kommissorium for Vekselgruppen
Sammenhængen mellem de to tekniske gruppers opdrag
1. Uddannelsernes sammensætning af fagtyperne
2. Overgangen mellem grund- og hovedforløb
3. Udnyttelse af rammer i grundforløbet
4. Opbygning
5. Strukturel fleksibilitet
6. Målstyring i stedet for tidsstyring
  
Bilag 3 Forslag fra DA
1. Behovet for lovændring
2. Forslag om fornyelse af de merkantile erhvervsuddannelser
3. Uddannelsernes rammer
4. Uddannelsernes struktur, indhold og gennemførelse
5. Kvalitet i erhvervsuddannelserne
  
Bilag 4 Forslag fra LO
Behov for ændringer af erhvervsuddannelsesloven

 


Denne side indgår i publikationen "Rapport fra Udvalg om fornyelse af vekseluddannelsesprincippet mv. for visse tekniske erhvervsuddannelser" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top