Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord
  
1. Indledning
Hæftets indhold
  
2. Resume
  
3. De udsatte elever - et forsøg på at indkredse begrebet "svag elev".
De læse- og skrivesvage elever
Om læsefærdighed og læsekompetence
De tosprogede
Uhensigtsmæssig adfærd
  
4. Samarbejdet med de udsatte elever
Den personlige uddannelsesplan og faglige handlinger
Samtale og vejledning - fokus på elevens ressoucer
Faglig fortælling
Faglig skrivning og portfolio med ikke-skriftlige produkter
Fagligt tumle-rum/rodekasse
Æstetisk samvær
  
5. Identifikation af de udsatte elever
Test og screening
Introduktionsforløb med kernefaglige opgaver
Observation af elever
  
6. Erhvervsfaglig didaktik og etik
  
7. Litteratur

 


Denne side indgår i publikationen "Samarbejdet mellem elev og skole" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top