Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Hvad, hvorfor og hvem?
Beskrivelse af grundlaget
Information til eleverne

2. Hvordan kan det gøres?
Hvordan kan det gøres fra start til slut på grundforløbet?
Hvordan kan lærerne samarbejde?
Hvad kan kontaktlæreren gøre?
Afslutning

3. Cases: Vurdering af elever
Uddannelse til alle - perspektivet
Elever som ikke kan nå målene i grundfagene
Elever som har det svært med de almene kompetencer
Elever som har det vanskeligt med teoretisk stof
Elever som ikke har håndelaget: Hvad gør vi?
Umotiverede elever, hvad gør vi?
Uafklarede elever, hvad gør vi?
Vejledning af elever til anden uddannelse
Valgfag i hovedforløbet
Elever som skal have tilbudt længere tid i grundforløbet
Elever som måske skal have særlig støtte fra virksomhedernes side i praktikperioden
Elever som afprøver sig i virksomhedsforlagt undervisning, erhvervspraktik eller et ophold på en produktionsskole
Elever med for meget fravær

4. Hvad er helhedsvurderingen også - det lidt bredere perspektiv

5. Bilag: Reglerne om helhedsvurdering, hvor?

Bilag 1

Vejledning til skolerne om bedømmelse af eleverne i forbindelse med udstedelse af bevis for grundforløb (December 2000).

Bilag 2

Bekendtgørelse om grundforløb i erhvervsuddannelserne

Bilag 3

Udpluk fra § 5 i forskellige uddannelsesbekendtgørelser

6. Yderligere information

 


Denne side indgår i publikationen "Helhedsvurdering af eud-elever i grundforløb" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top