Forrige kapitel Forsiden  
[ Undervisningsministeriets logo ]

6. Yderligere information





Helhedsvurdering er et emne, erhvervsskolerne skal arbejde med i et langt tidsperspektiv, og et emne, der vil være i stadig udvikling. For at understøtte disse processer og for at skabe mulighed for gensidig inspiration erhvervsskolerne imellem, har DEL åbnet nogle websider, der alene beskæftiger sig med problemstillinger i relation til helhedsvurderingen.

På websiderne findes følgende:

  • formål
  • tidsplan
  • værktøjer og ideer
  • sidste nyt
  • links
  • debatforum
  • konsulentbistand og kurser
  • produkter

Siderne findes på www.delud.dk/reform2000/helhed eller via www.uvm.dk/erhverv/reform/.

Herudover kan der henvises til følgende publikationer, der på forskellig måde behandler problemstillinger af relevans for helhedsvurderingen:

Andersen, Ole Dibbern:
Kontaktlærerens arbejde - lærerroller og helhed,
Undervisningsministeriet UVM 7-297, 1999

Andersen, Ole Dibbern og Albert A. Christensen:
Udvikling af lærerkompetencer i praksis - et fælles ansvar,
Undervisningsministeriet, UVM 7-312, 2000

Christensen, Albert A. og Susanne Gottlieb:
Selvevaluering - undervisning, læring og kvalitet i dialog,
Undervisningsministeriet, UVM 7-304, 2000

Christensen, Finn:
Pædagogik og didaktik i de nye erhvervsuddannelser,
Undervisningsministeriet, UVM 7-322, 2000

Larsen, Signe Holm:
Projektopgaven - sådan kan det gøres,
Undervisningsministeriet, UVM 5-299, 1998

Nielsen, Bodil:
Projektopgaven i 2000, Undervisningsministeriet,
UVM 5-365, 2000

Størner, Torben m.fl.:
Elevens personlige uddannelsesplan,
Undervisningsministeriet, UVM 7-320, 2000

Størner, Torben m.fl.:
Skriv og lær - faglig skrivning i erhvervsuddannelserne,
Undervisningsministeriet, UVM 7-352, 2002.

Undervisningsministeriet:
Inspiration til ideer til udarbejdelse af lokale undervisningsplan,
Undervisningsministeriet, UVM 7-334, 2001

 


Denne side indgår i publikationen "Helhedsvurdering af eud-elever i grundforløb" som kapitel 6 af 6
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  
Til sidens top