Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Tanker om eud-reformen

- en pædagogisk og
organisatorisk udfordring


(Billede : Publikationens forside) Tanker om eud-reformenen pædagogisk udfordring indeholder artikler om centrale elementer i eud-reformen, lærernes rolle, kontaktlærerfunktionen, uddannelsesplanen, uddannelsesbogen og elevernes valgkompetence.

Forfatterne til de enkelte artikler perspektiverer og diskuterer de udvalgte problemstillinger, som er aktualiseret af eud-reformen. Der er desuden et interview med to af Undervisningsministeriets embedsmænd om regeringens intentioner med reformen og en artikel, der ser eud-reformen i et historisk perspektiv.

Forfatterne er fra Ålborg Universitet (Videnscenter for læreprocesser), Roskilde Universitetscenter og Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse.

Indhold:

Forord

1. Indledning
2. Eleverne skal i fokus - tanker bag en reform
3. Kontinuitet og brud i erhvervsuddannelsernes udvikling
4. Reformen og lærerne
5. Nye veje i erhvervsuddannelserne
6. Valgkompetence
7. Summary

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2001
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
 Næste kapitel
Til sidens top