![]() ![]() |
![]() |
![]() Tanker om eud-reformen- en pædagogisk og
|
![]() |
Tanker om eud-reformen
– en pædagogisk udfordring indeholder artikler om
centrale elementer i eud-reformen, lærernes rolle,
kontaktlærerfunktionen, uddannelsesplanen, uddannelsesbogen og
elevernes valgkompetence.
Forfatterne til de enkelte artikler perspektiverer og diskuterer de udvalgte problemstillinger, som er aktualiseret af eud-reformen. Der er desuden et interview med to af Undervisningsministeriets embedsmænd om regeringens intentioner med reformen og en artikel, der ser eud-reformen i et historisk perspektiv. Forfatterne er fra Ålborg Universitet (Videnscenter for læreprocesser), Roskilde Universitetscenter og Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse. |
1. Indledning
2. Eleverne skal i fokus - tanker bag en reform
3. Kontinuitet og brud i erhvervsuddannelsernes udvikling
4. Reformen og lærerne
5. Nye veje i erhvervsuddannelserne
6. Valgkompetence
7. Summary
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe
Acrobat)
Undervisningsministeriet
Frederiksholms
Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 2001
Teksten må med kildeangivelse frit
anvendes.