INDHOLDSFORTEGNELSE
Forord
1. Indledning
2. (Selv)evaluering, hvad er det?
3. Hvorfor skolebaseret evaluering?
4. Lærerens begrundelse for evaluering
5. Hvad er god undervisningskvalitet?
6. Fokus på elevens læring
7. Hvordan inddrages eleverne i evalueringen?
8. At evaluere og udvikle i samarbejde
9. Hvordan starte på selvevaluering?
10. Overvejelser over planlægning og gennemførelse af
selvevalueringen
Hvem, hvad, hvor?
Ejerskab til evalueringen
Fra evaluering til handling
Refleksion er vigtig
11. Eksempler: Sådan kan man gøre!
Eksempel 1: Afdelingsevaluering
Eksempel 2: Selvevaluering i lærerteam
Eksempel 3: Kontaktlærer- og selvevaluering
Eksempel 4: Elevers selvevaluering
Eksempel 5: Elevinterview
12. Perspektivering: Selvevaluering - en farbar vej
13. Litteratur
Denne side indgår i
publikationen "Selvevaluering" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000 |