Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





1. Forord

2. Indledning
2.1 Baggrund forundersøgelsen
2.2 Materialet
2.3 Metodiske overvejelser
2.4 Undersøgelsens opbygning
2.5 Formål

3. Skolen
3.1 Elevernes rolle
3.1.1 a) den interesserede elev
3.1.2 b) den lektietyngede elev
3.1.3 c) den sociale elev
3.1.4 d) den umotiverede elev
3.1.5 Konklusion
3.2 Lærernes rolle
3.2.1 a) den gode lærer
3.2.2 b) den kedelige lærer
3.2.3 konklusion
3.3 Formålet med de tre år
3.3.1 Elevernes tanker om formål
3.3.2 Konklusion
3.4 Perspektiv

4. Forældre og samfund
4.1 De kritiske forældre
4.2 De grænseløse forældre
4.3 Visioner
4.4 Sammenligning
4.5 Konklusion

5. Generationen
5.1 Personligheden
5.1.1 Generation X
5.1.2 Skumhedens generation
5.1.3 Individualist eller egoist?
5.1.4 Forhold til andre/konkurrence
5.1.5 Afsluttende om personligheden
5.2 interesser
5.2.1 Forholdet til den klassiske natur
5.2.2 Interesser uden for skolen
5.2.3 Interesser uden for skolen
5.2.4 Visioner
5.2.5 er alle generationer ens?
5.2.6 Konklusion

6. Afsluttende bemærkninger
6.1 Elevernes syn på gymnasiet
6.2 Elevernes syn på forældregenerationen
6.3 Elevernes syn på deres egen generation
6.4 Materialets signifikans
6.5 Hvad der siden skete

Bilag; Stefan Zweig: Verden af i går (1943)

7. Litteraturliste

Denne side indgår i publikationen "Fra Kierkegaard til Calvin klein" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top