![[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]](http://www.uvm.dk/images/uvmlogo.gif)
Indholdsfortegnelse
Forord
1 Indledning
2 Hvis teamarbejde er svaret, hvad var så spørgsmålet?
2.1 Teamtankens dialektik
2.2 Teamet - frihed eller tvang
3 Hvad er teamarbejde?
3.1 Lærersamarbejde og teamarbejde er ikke
nødvendigvis det samme
3.2 Definition på teamarbejde
3.3 Perspektiver og mål med teamarbejdet
3.4 På vej mod en ny lærerprofessionalisme
4 Teamarbejde og teamlæring
4.1 Hvad karakteriserer et lærende team?
4.2 Hvad sker der, når team arbejder, men
ikke lærer?
4.3 Teamet som et økosystem
5 Metoder til teamlæring
5.1 Teammedlemmernes dannelsessyn samt fagligheds-
og læringsbegreb
5.2 Grundlæggende holdninger til teamarbejde
5.3 Løbende evaluering af kommunikationen
og samarbejdskulturen i teamet
5.4 Roller og kvaliteter i teamet
6 Betingelser for teamarbejde og teamlæring
6.1 Institutionelle støttefunktioner
6.2 Ressourcer og faciliteter
6.3 Træning og supplerende efteruddannelsesaktiviteter
6.4 Teamets afgrænsning af mål og opgaver
6.5 Teamets arbejde med egen kultur
7 Teamarbejdet og den lærende organisation
7.1 Hvordan styrkes kvaliteten i læreprocesserne?
7.2 Ledelsen må skabe rammerne
7.3 Teamledelse
8 Litteratur
9 Bilag
9.1 Værktøjsskema 1
9.2 Værktøjsskema 2
9.3 Værktøjsskema 3
Noter
Forsiden | Kolofon |