Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

De fire tværgående dimensioner på htx





forside.jpg (7857 bytes) Undervisere på htx har en generel forpligtelse til at planlægge og gennemføre tværfaglige undervisningsforløb.

På htx uddannelsen er der specifikke krav til hvilke fag der skal indgå i et tværfagligt forløb, og hvilke gennemgående elementer der kan benyttes for tværfagligt samarbejde.

I dette hæfte er disse gennemgående elementer, som tilsammen udgør grundstammen i projektorganiseret undervisning, behandlet ud fra en pædagogisk vinkel og illustreret med konkrete undervisningsforløb.

De fire tværgående dimensioner der behandles i dette hæfte er: Tværfaglighed, IT, internationalisering, tværskrivning og lærersamarbejde.

  1. Indledning
  2. Tværfaglighed
  3. IT
  4. Internationalisering
  5. Tværskrivning
  6. Lærersamarbejde

 

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2000
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
 Næste kapitel
Til sidens top