Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

1. Indledning

2. At fortælle historier – i skolen og i vejledningen
Hvorfor fortællinger i vejledning?
At skabe identitet gennem fortællinger
Har de unge brug for (narrativ) vejledning?

3. Narrativ kompetence og metode
Narrativ metode i uddannelses- og erhvervsvejledningen
Case 1: Narrativ vejledning
Narrativ metode i kontaktlærersamtaler
Case 2: Kontaktlærersamtale
Case 3: Kontaktlærersamtale
Gruppevejledning
Brug af vidnegrupper i vejledning
Case 4: Vidnegruppe-vejledning
Narrativ metode i undervisningen

4. Afslutning

Ordforklaringer

Litteratur

Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (83 kB)
Hele publikationen i PDF-format (273 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Fortællingen i vejledningen - Narrativ vejledning" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2004

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top