Forrige kapitel Til forsiden tom
Krone
Undervisningsministeriets logo

Litteratur







What is narrative theory? Alice Morgan, Dulwich Centre Publications, 2000

Narrative Means to Therapeutic Ends, Michael White, Davis Epston, W. W Norton & Company, 1990

Narrativ terapi, Geir Lundby, Gyldendal Uddannelse, 2000

Vilje og vilkår, Marianne Horsdal, Borgen, 2000

Livets fortællinger, Marianne Horsdal, Borgen, 1999

Ungdom, identitet og uddannelse, Knud Illeris m.fl., Roskilde Universitetsforlag, 2002

Fortællinger og fortolkninger, Mads Hermansen, Birgitte Tufte (red), Danmarks Universitetsforlag, 1998

Dansk Pædagogisk tidsskrift, nr. 2, 2003

Narrativitet, Psyke & Logos nr. 1, Årgang 17, Dansk Psykologisk Forlag, 1996

Konstruktivistisk vejledning, R. Vance Peavy, RUE, 1998

Tid til fortælling, Karin Flensborg & Kirsten Thonsgaard, Klim, 2003

Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie

I denne serie udsender Uddannelsesstyrelsen publikationer med baggrundsorientering om lovgivningen, uddannelser og enkelte fag samt vejledninger om god praksis mv. Håndbøgerne er rettet mod uddannelsernes drift.

I 2003 og 2004 er følgende udkommet eller under udgivelse i serien:

2003:

Nr. 1: Typografi og læselighed – på skærm og papir. Bruger Vejledning til skrifttypen Union(UVM) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 2: Bruger Vejledning til MultiMedie Engelsk. Tegnsprogsstøttet undervisningsmateriale tilengelsk inden for træfagene for elever med hørevanskeligheder og andre vanskelighederunder erhvervsuddannelse (UVM) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 3: Projekt, case, opgave – hvad er projektarbejde i eud? En håndbog (UVM 7-360)(Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 4: Bruger Vejledning til Smedeuddannelsen. Tegnsprogsstøttet undervisningsmateriale tilSmedeuddannelsen for elever med høre-, læse- og andre vanskeligheder under erhvervs-uddannelse (UVM) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 5: Bruger Vejledning til Skærmbaseret Svendeprøve. Prøveforberedende undervisnings-materiale til elever med læsevanskeligheder og andre vanskeligheder under erhvervs-uddannelse mv. (UVM) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 6: Manual for tilsyn med undervisning i dagbehandlingstilbud samt på opholdssteder ogdøgninstitutioner (UVM 0121) (Grundskolen)
Nr. 7: Kontaktlærerens værkstøjskasse (UVM) (Internetpublikation) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 8: Evaluering af de personlige kompetencer i sosu – de grundlæggende social- og sundheds-uddannelser (UVM 0124) (Erhvervsfaglige uddannelser)
Nr. 9: Fælles Mål : Faghæfte 1 : Dansk (UVM 5-431) (Grundskolen)
Nr. 10: Fælles Mål : Faghæfte 12 : Matematik (UVM 5-432) (Grundskolen)
Nr. 11: Fælles Mål : Faghæfte 24 : Elevernes alsidige personlige udvikling (UVM 5-434)(Grundskolen)
Nr. 12: Fælles Mål : Faghæfte 25 : Børnehaveklassen (UVM 5-433) (Grundskolen)
Nr. 13: Vejledningsreformen – kort fortalt (UVM 0126) (Uddannelsesområderne)
Nr. 14: Råd og vink om afskrift og plagiat ved projektarbejde på htx (Internetpublikation)(Erhvervsgymnasiale uddannelser)
Nr. 15: Orientering om folkeskolens afsluttende prøver 2004 (UVM 5-435) (Grundskolen)
Nr. 16: Prøver, Evaluering, undervisning. En samlet evaluering af folkeskolens afsluttende prøvermaj-juni 2003 (UVM 5-436) (Grundskolen)
Nr. 17: AMU under forandring – om reformen fra 2004 (UVM 0131) (Arbejdsmarkedsuddannelser)
Nr. 18: Råd og vink om afsætning på hhx (Internetpublikation) (Erhvervsgymnasialeuddannelser)
2004:  
Nr. 1: Fælles Mål : Faghæfte 2 : Engelsk (UVM 5-438) (Grundskolen)
Nr. 2: Fælles Mål : Faghæfte 3 : Kristendomskundskab (UVM 5-439) (Grundskolen)
Nr. 3: Fælles Mål : Faghæfte 4 : Historie (UVM 5-440) (Grundskolen)
Nr. 4: Fælles Mål : Faghæfte 5 : Samfundsfag (UVM 5-441) (Grundskolen)
Nr. 5: Fælles Mål : Faghæfte 6 : Idræt (UVM 5-442) (Grundskolen)
Nr. 6: Fælles Mål : Faghæfte 7 : Musik (UVM 5-443) (Grundskolen)
Nr. 7: Fælles Mål : Faghæfte 8 : Billedkunst (UVM 5-444) (Grundskolen)
Nr. 8: Fælles Mål : Faghæfte 9 : Håndarbejde (UVM 5-445) (Grundskolen)
Nr. 9: Fælles Mål : Faghæfte 10 : Sløjd (UVM 5-446) (Grundskolen)
Nr. 10: Fælles Mål : Faghæfte 11 : Hjemkundskab (UVM 5-447) (Grundskolen)
Nr. 11: Fælles Mål : Faghæfte 13 : Natur/teknik (UVM 5-448) (Grundskolen)
Nr. 12: Fælles Mål : Faghæfte 15 : Biologi (UVM 5-449) (Grundskolen)
Nr. 13: Fælles Mål : Faghæfte 16 : Fysik/kemi (UVM 5-450) (Grundskolen)
Nr. 14: Fælles Mål : Faghæfte 17 : Tysk (UVM 5-451) (Grundskolen)
Nr. 15: Fælles Mål : Faghæfte 18 : Fransk (UVM 5-452) (Grundskolen)
Nr. 16: Råd og vink om internationalisering hhx (Internetpublikation) (Erhvervsgymnasialeuddannelser)
Nr. 17: Fortællingen i vejledningen : Narrativ vejledning (UVM 7-361) (Erhvervsfaglige uddannelser m.fl.)
Nr. 18: Cafeteria og kantine, Multimedie-ordbog (UVM 13-001) (Arbejdsmarkedsuddannelserm.fl.)
Nr. 19: Rengøring, Multimedie-ordbog (UVM 13-002) (Arbejdsmarkedsuddannelser m.fl.)
Nr. 20: fl.) Metal, Multimedie-ordbog (UVM 13-003) (Arbejdsmarkedsuddannelser m.

Publikationerne kan købes hos Undervisningsministeriets forlag eller hos boghandlere. Visse publikationer er trykt i meget begrænset oplag og kan derfor kun rekvireres i ganske særlige tilfælde mod betaling af et ekspeditionsgebyr.

Internetpublikationerne kan frit downloades fra www.uvm.dk – til eget brug.

På UVM's website – på adressen: http://www.uvm.dk/katindek.htm – findes en oversigt over hæfter i Uddannelsesstyrelsens publikationsserier udgivet i 1999, 2000, 2001, 2002 og 2003

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Fortællingen i vejledningen - Narrativ vejledning" som Litteraturliste
© Undervisningsministeriet 2004

Forrige kapitel Til forsiden tom
Til sidens top