Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indholdsfortegnelse





Forord

1. Skrivning i undervisningen - tradition og perspektiver

2. Faglig skrivning - hvad og hvorfor?
Tænkeskrivning
Formidlingsskrivning
Hverdagserfaringer
Fornyede erhvervsuddannelser og faglig skrivning
Hvordan bruge den faglige skrivning?
Skriveprocesser og processkrivning
Stærke og svage elever
Med og uden computer

3. Faglig skrivning - opgaveeksempler
Støtte for mundtlig undervisning
Notater
Logbog
Mind-map
Disposition
Referat
Kommentar
Problemformulering
For og imod
Hurtigskrivning
Hypotese, analyse, konklusion
Netkommunikation (InterChange)
Faglig formidling
Rapport
Planche
Skilt
Brochure, folder, avis
Spørgeskema
Brev og e-mail
Skrivning og det tværfaglige samarbejde

4. Portfoliomodel til opsamling af erfaringer med faglig skrivning

5. Afslutning

Litteratur

 


Denne side indgår i publikationen "Skriv og lær" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2002

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top