Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

Generelt om intern evaluering i andetsprogsundervisningen
Læring, evaluering og udvikling
Fra prøver til evaluering
Indkredsning af evalueringsbegrebet
Evalueringens rolle i den kommunikative undervisning

Kursistreflektion
At bygge bro mellem undervisning og læring - hvorfor og hvordan
Forventninger til læring og udvikling af evalueringskompetence - hos lærer og kursister
Om mål, delmål og evaluering i undervisningen
Når kursisterne tages med på råd, bliver sprogcentret bedre
Intern evaluering på spor 1, trin a
Opstilling af mål i begynderundervisningen på spor 1
Evaluering og udvikling af samtalefærdighed
Evaluering og udvikling af læsekompetencen
Evaluering og udvikling af skrivekompetencen
Evaluering i projektarbejdet
IKT, læring og evaluering
En europæisk sprogportfolio?
Den interne evalueringssamtale - et pædagogisk redskab
Talesprogsundervisningen som lære(r)stykke
Centralt stillede prøver og intern evaluering af sprogfærdighed

Lærerrefleksion
Den reflekterende lærer
Evaluering er lærerteamets drivkraft
Åben dør - eller terapien ind ad bagdøren?
Brug af lærerdagbog

Sprogcenterledelse og institutionsudvikling
Modersmålets inddragelse i den tidligste fase
Et lærende sprogcenter i støbeskeen
Sprogcentret som et selvudviklende læringsmiljø - for lærere, ledelse og øvrige ansatte

Denne side indgår i publikationen "Intern evaluering" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top