INDHOLDSFORTEGNELSE
Forord
Generelt om intern evaluering i andetsprogsundervisningen
Læring, evaluering og udvikling
Fra prøver til evaluering
Indkredsning af evalueringsbegrebet
Evalueringens rolle i
den kommunikative undervisning
Kursistreflektion
At
bygge bro mellem undervisning og læring - hvorfor og hvordan
Forventninger
til læring og udvikling af evalueringskompetence - hos lærer og kursister
Om mål, delmål og
evaluering i undervisningen
Når
kursisterne tages med på råd, bliver sprogcentret bedre
Intern evaluering på spor 1, trin a
Opstilling af mål
i begynderundervisningen på spor 1
Evaluering og udvikling af
samtalefærdighed
Evaluering og udvikling af
læsekompetencen
Evaluering og udvikling af
skrivekompetencen
Evaluering i projektarbejdet
IKT, læring og evaluering
En europæisk sprogportfolio?
Den interne
evalueringssamtale - et pædagogisk redskab
Talesprogsundervisningen som
lære(r)stykke
Centralt
stillede prøver og intern evaluering af sprogfærdighed
Lærerrefleksion
Den reflekterende lærer
Evaluering er lærerteamets
drivkraft
Åben dør - eller terapien
ind ad bagdøren?
Brug af lærerdagbog
Sprogcenterledelse og institutionsudvikling
Modersmålets inddragelse i
den tidligste fase
Et lærende sprogcenter i
støbeskeen
Sprogcentret
som et selvudviklende læringsmiljø - for lærere, ledelse og øvrige ansatte
Denne side indgår i
publikationen "Intern evaluering" som
indhold
© Undervisningsministeriet 2000
|