Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

1 Indledning
Formål
Undersøgelsesdesign

2 Organisatoriske rammer for reformen
De organisatoriske rammer i forandring
De fysiske rammer
Familiedannelse og de små uddannelser
Variation i udbudslængde
FoU-projekterne - implementering en udfordring
De lokale uddannelsesudvalg
DTL og skolesamarbejde
Hovedforløbene

3 Det pædagogiske rum
Modulisering og projektformer
Valgkompetence
Medansvar for egen læring
Læringsstile
Evalueringsformer
Merit og forlængelse

4 Roller og instrumenter
Lærerrollen
Rollen som kontaktlærer
Lærerteam
Lederrollen
Instrumenter

5 Praktikstedernes viden om og erfaringer med reformen
Organisering af praktikken
Samarbejdet mellem praktiksteder og skoler
Virksomhedernes vurdering af reformens intentioner

6 Frafald
Hvad er frafald?
Elevernes baggrund
Mødet med teknisk skole
Årsager til frafald

Denne side indgår i publikationen "Hvordan gik det?" som indhold
© Undervisningsministeriet 2001

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top