INDHOLDSFORTEGNELSE
Forord
1 Indledning
Formål
Undersøgelsesdesign
2 Organisatoriske rammer for reformen
De organisatoriske rammer i forandring
De fysiske rammer
Familiedannelse og de små uddannelser
Variation i udbudslængde
FoU-projekterne - implementering en udfordring
De lokale uddannelsesudvalg
DTL og skolesamarbejde
Hovedforløbene
3 Det pædagogiske rum
Modulisering og projektformer
Valgkompetence
Medansvar for egen læring
Læringsstile
Evalueringsformer
Merit og forlængelse
4 Roller og instrumenter
Lærerrollen
Rollen som kontaktlærer
Lærerteam
Lederrollen
Instrumenter
5 Praktikstedernes viden om og erfaringer med reformen
Organisering af praktikken
Samarbejdet mellem praktiksteder og skoler
Virksomhedernes vurdering af reformens intentioner
6 Frafald
Hvad er frafald?
Elevernes baggrund
Mødet med teknisk skole
Årsager til frafald
Denne side indgår i
publikationen "Hvordan gik det?" som indhold
© Undervisningsministeriet 2001
|