Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

1. Målstyring af uddannelserne
1.1 Kravene til erhvervsuddannelserne
1.2 Handlekompetence
1.3 Målene skal henvende sig til alle interessenter

2. Handlekompetencebegrebet
2.1 Kompetence, en delmængde af en handlekompetence
2.2 Erhvervsuddannelsernes mål
2.3 Samspillet mellem forskellige kompetencer
2.4 Udviklingen af målbeskrivelserne
2.5 De mere detaljerede beskrivelser af handlekompetencer

3. Eksempler på beskrivelse af handlekompetencer
3.1 Teknisk assistent-uddannelsen (Nu: Teknisk designer)
3.2 Træfagenes byggeuddannelse
3.3 Tandklinikassistentens handlekompetencer
3.4 Advokatsekretærens handlekompetencer

4. Graduering af kompetencekravene

5. Andre didaktiske overvejelser
5.1 Fra indholdsstyring til målstyring af uddannelserne
5.2 Erhvervsuddannelserne jf. erhvervsuddannelsesreform 2000
5.3 De danske erhvervsuddannelser er unikke
5.4 Begrundelser for denne udformning af målene
5.5 Elevens opfattelse af helhed - ikke lærerens
5.6 Beskrivelsen af undervisningsforløb
5.7 Udarbejdelsen af handlekompetencebeskrivelser
5.8 Planlægning af undervisningen
5.9 Nærmere overvejelser vedr. undervisningsforløbet

6. Sammenfatning

Denne side indgår i publikationen "Mål og handlekompetence i erhvervsuddannelserne" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top