|   Indholdsfortegnelse
 
 
 
 
 
 
Forord
 
Indledning
 
Signalement af faget
 
Formål for faget
 
Forslag til slutmålDansk tegnsprog – impressivt
 Dansk tegnsprog – ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 
Forslag til trinmålTrin 1
 Dansk tegnsprog – impressivt
 Dansk tegnsprog – ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Trin 2
 Dansk tegnsprog – impressivt
 Dansk tegnsprog – ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Trin 3
 Dansk tegnsprog – impressivt
 Dansk tegnsprog – ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Trin 4
 Dansk tegnsprog – impressivt
 Dansk tegnsprog – ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 Trinmål – synoptisk opstillet
 
 
Eksempler på beskrivelserUdviklingen i undervisningen på 1. og 2. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Udviklingen i undervisningen på 3. og 4. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Udviklingen i undervisningen på 5. og 6. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 Udviklingen i undervisningen på 7., 8. og 9. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 
Forslag til læseplan1. forløb – 1.-2. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt
 Dansk tegnsprog ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 2. forløb – 3.-4. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt
 Dansk tegnsprog ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 3. forløb – 5.-6. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt
 Dansk tegnsprog ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 4. forløb – 7., 8. og 9. klassetrin
 Dansk tegnsprog impressivt
 Dansk tegnsprog ekspressivt
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 
 
Forslag til undervisningsvejledningDansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
 Samtale
 Udtrykke og forstå
 Elevernes frie fortælling
 Bunden fremstilling
 Lærerens fortælling
 Tekster på dansk tegnsprog
 Rollespil og drama
 Tegnsprog i Norden og i andre lande
 Tolkning mellem dansk tegnsprog og dansk
 
 Dansk tegnsprogs egenart og variation
 Sproglære
 Udtryk og indhold
 Situation og sprogbrug
 
 Sammenligninger mellem dansk tegnsprog og dansk
 Notation
 
 Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
 Identitet
 Tosprogethed
 Sproget i sociale relationer
 Historie
 Kultur
 
 
Litteratur
 
Undervisningsministeriets håndbogsserie
    Denne side indgår i publikationen "Dansk tegnsprog i folkeskolen" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2007
 |