Indholdsfortegnelse
Forord
Indledning
Signalement af faget
Formål for faget
Forslag til slutmål
Dansk tegnsprog – impressivt
Dansk tegnsprog – ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Forslag til trinmål
Trin 1
Dansk tegnsprog – impressivt
Dansk tegnsprog – ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Trin 2
Dansk tegnsprog – impressivt
Dansk tegnsprog – ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Trin 3
Dansk tegnsprog – impressivt
Dansk tegnsprog – ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Trin 4
Dansk tegnsprog – impressivt
Dansk tegnsprog – ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Trinmål – synoptisk opstillet
Eksempler på beskrivelser
Udviklingen i undervisningen på 1. og 2. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Udviklingen i undervisningen på 3. og 4. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Udviklingen i undervisningen på 5. og 6. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Udviklingen i undervisningen på 7., 8. og 9. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Forslag til læseplan
1. forløb – 1.-2. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt
Dansk tegnsprog ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
2. forløb – 3.-4. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt
Dansk tegnsprog ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
3. forløb – 5.-6. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt
Dansk tegnsprog ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
4. forløb – 7., 8. og 9. klassetrin
Dansk tegnsprog impressivt
Dansk tegnsprog ekspressivt
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Forslag til undervisningsvejledning
Dansk tegnsprog impressivt og ekspressivt
Samtale
Udtrykke og forstå
Elevernes frie fortælling
Bunden fremstilling
Lærerens fortælling
Tekster på dansk tegnsprog
Rollespil og drama
Tegnsprog i Norden og i andre lande
Tolkning mellem dansk tegnsprog og dansk
Dansk tegnsprogs egenart og variation
Sproglære
Udtryk og indhold
Situation og sprogbrug
Sammenligninger mellem dansk tegnsprog og dansk
Notation
Dansk tegnsprog som identitets-, historie- og kulturbærende element
Identitet
Tosprogethed
Sproget i sociale relationer
Historie
Kultur
Litteratur
Undervisningsministeriets håndbogsserie
Denne side indgår i publikationen "Dansk tegnsprog i folkeskolen" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2007
|