Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

Begrundelse for at tilbyde arbejdsmarkedsuddannelse for flygtninge og indvandrere

Muligheder for at deltage i AMU for personer med dansk som andetsprog

Målgruppe og deltagerforudsætninger

Tilrettelæggelse af uddannelse for flygtninge og indvandrere
Arbejdsmarkedsuddannelser og særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Arbejdsmarkedsuddannelser udviklet til flygtninge og indvandrere
Særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Eksempler på særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Planlægning og koordination af konkrete uddannelsesforløb
Rekruttering og visitation
Praktik
Evaluering

Dansk som andetsprog
Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Undervisning i dansk som andetsprog
Værkstedsbaseret danskundervisning
Hvordan bruges overlapningen mellem danskundervisning og værkstedsundervisning

Bilag 1: Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Dansk som andetsprog F/I, basis

Bilag 2: Idékatalog
Idékatalog
1. Indledning
2. Planlægning af undervisningen
3. Talefærdighed
4. Lyttefærdighed
5. Læsefærdighed
6. Skrivefærdighed
7. Indlæring af nyt stof
8. Repetition
9. Rollespil og kommunikative spil
10. Instruktioner
11. Kulturformidling
12. Praktik
13. Evaluering

Bilag 3: Materialer vedrørende AMU´s tilbud til flygtninge og indvandrere

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Voksen- og efteruddannelse i centrum" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top