Indholdsfortegnelse
Forord
Begrundelse for at tilbyde arbejdsmarkedsuddannelse for flygtninge og indvandrere
Muligheder for at deltage i AMU for personer med dansk som andetsprog
Målgruppe og deltagerforudsætninger
Tilrettelæggelse af uddannelse for flygtninge og indvandrere
Arbejdsmarkedsuddannelser og særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Arbejdsmarkedsuddannelser udviklet til flygtninge og indvandrere
Særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Eksempler på særlige uddannelsesforløb for flygtninge og indvandrere
Planlægning og koordination af konkrete uddannelsesforløb
Rekruttering og visitation
Praktik
Evaluering
Dansk som andetsprog
Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Undervisning i dansk som andetsprog
Værkstedsbaseret danskundervisning
Hvordan bruges overlapningen mellem danskundervisning og værkstedsundervisning
Bilag 1: Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Mål og niveauer i dansk som andetsprog
Dansk som andetsprog F/I, basis
Bilag 2: Idékatalog
Idékatalog
1. Indledning
2. Planlægning af undervisningen
3. Talefærdighed
4. Lyttefærdighed
5. Læsefærdighed
6. Skrivefærdighed
7. Indlæring af nyt stof
8. Repetition
9. Rollespil og kommunikative spil
10. Instruktioner
11. Kulturformidling
12. Praktik
13. Evaluering
Bilag 3: Materialer vedrørende AMU´s tilbud til flygtninge og indvandrere
Denne side indgår i publikationen "Voksen- og efteruddannelse i centrum" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2006
|