[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

 

INDHOLD

Forord

1. Undersøgelsens baggrund og problemstilling
1.1 Baggrund
1.2 Formål
1.3 Finansiering og ressourcer
1.4 Opbygning

2. Metodebeskrivelse
2.1 Undersøgelsens terminologi
2.2 Den kvantitative elevundersøgelse
2.3 Den kvantitative virksomhedsundersøgelse
2.4 Signifikans

3. Konklusioner og anbefalinger
3.1 To elevtyper - de målbeviste og de tøvende
3.2 To virksomhedstyper - de dynamiske og de statiske
3.3 Styrker ved praktikopholdet
3.4 Svagheder ved praktikopholdet
3.5 Oplæringssituationen
3.6 Styrker ved skoleopholdet
3.7 Svagheder ved skoleopholdet
3.8 Tre kulturer - tre sæt forventninger
3.9 Vejledningsindsatsen
3.10 Anbefalinger

4. Resultatet af den kvantitative elevundersøgelse
4.1 Sammenfatning
4.2 Resultater

5. Resultatet af den kvantitative virksomhedsundersøgelse
5.1 Sammenfatning
5.2 Resultater

6. Portrætter - den kvalitative undersøgelse
6.1 Baggrund og formål
6.2 Elevportrætter
6.3 Mesterportrætter

7. Bilag
Bilag 1
Bilag 2

[Billede: Person, der står på en armbolt med en blok og en blyant i hånden, omgivet af forskellige redskaber: En kniv, en saks, en pensel og et tandhjul, alle sammen på størrelse med personen]


Forsiden | Næste kapitel