Fagligt og sprogligt samarbejde
Skole: Lykkeskolen i Brabrand PDF: Lykkeskolen Lykkeskolen: Udviklingen af dansk som andetsprog på Lykkeskolen I projektrapporten gøres der, på baggrund af nyere forskning, rede for tanker og visioner med hensyn til udviklingen af dansk som andetsprog på Lykkeskolen. Herefter præsenteres projektet, der består af et undervisningsforløb rettet mod CKF-området “Viden om sprogtilegnelse og egen læring� i Fælles Mål for dansk som andetsprog. Der præsenteres en detaljeret ugeplan for undervisningen i dansk som andetsprog og som bilag en plan over indholdet i lektionerne i henholdsvis dansk som andetsprog, arabisk og engelsk, hvor der arbejdes med de samme emner i en længere periode. Elevernes udbytte af projektet er evalueret i en SMTTE-model med udgangspunkt i elevinterview, der viser, at samarbejdet mellem sprogfagene har båret frugt, hvilket kan tjene som inspiration på skoler med en lignende elevsammensætning. |
---|