Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

Indledning

1. Kritik af vekseluddannelsessystemet
Forholdet mellem uddannelse, globalisering og Praktikum

2. Praktikum som svar på kritikken
Praktikums søjler
Veje til iværksættelse af Praktikum
Skolernes rolle
Virksomhedernes rolle
Elevernes rolle
Valg af projekter

3 Undervisning i Praktikum
Generelle overvejelser
Den konkrete undervisning
Projekt emner fra praksis
Forlagt undervisning
Den efterfølgende undervisning
Efterfølgende skoleophold

4. Evaluering af Praktikum
Interviewundersøgelsen

5. Erfaringer med Praktikum i drift
Industriteknikere og værktøjsmagere
Møbelsnedkere

6. Opsamling og konklusioner
Nye krav til lærerne
Samarbejdet med virksomhederne
Elevens udbytte af Praktikum
Skolekulturen og skolestrukturen
Praktikum som iværksætter potentiale og som en del af virksomhedernes innovation

Litteratur

Bilag 1: Kort redegørelse for Thomas Dicksons designbegreb

Bilag 2: Midtvejsevaluering

Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (115 kB)
Hele publikationen i PDF-format (4.368 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Praktikum i praksis - aktivering af skole-virksomhedssamspillet" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2005

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top