Indholdsfortegnelse
Forord
Indledning
1.1. Et historisk tilbageblik på uddannelsessystemet
1.2. Uddannelse og vækst
1.3. Uddannelse som investering
1.4. Uddannelsesinstitutionernes fremtidige rolle
1.4.1. Læringskompetence
1.4.2. Meningskompetence
1.4.3. Forandringskompetence
1.4.4. Relationskompetence
1.5. Fra uddannelsesinstitution til videncenter
Akademi- og professionsbacheloruddannelser
2.1. Institutionernes videnprofil
2.2. Praksisnære, anvendelsesorienterede videregående uddannelser
2.3. Uddannelsernes teoretiske forløb
2.4. Lærerkræfter
2.5. Uddannelsernes praktiske forløb
2.6. Efter- og videreuddannelse
2.7. Udviklingsopgaver
Erhvervsakademier og CVU’er som videncentre
3.1. Institutionelle rammer
3.2. Samspil mellem erhvervsakademier og CVU’er
Perspektivering
Bilag 1-9
Denne side indgår i publikationen "Uddannelse: Viden, vækst og velfærd" som Indholdsfortegnelse
Version 1. 8/8/2003
Publikationen kan findes på adressen http://www.pub.uvm.dk/2003/soro/
© Undervisningsministeriet 2003
Til sidens top