Til forsiden Til næste side
 
 
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse

 

 

Forord


1 Sammenfatning

2 Indledning

3 Udfordringer til det naturfaglige uddannelsesområde
   Et særligt dansk problem?
   Udfordringerne kræver handling

4 Visionen: Naturfag for alle
   Naturfagene en mangfoldighed af undervisningsfag
   Hvad er begrundelserne for naturfaglig undervisning?
   Fremtidens naturfaglighed
   Naturfagene er en nødvendig del af almendannelsen

5 Naturfaglige kompetencer
   Hvorfor kompetencebeskrivelser?
   Udmøntning i uddannelsessystemet

6 Styrkelse af den naturfaglige uddannelseskultur
   Grundskolen
   Ungdomsuddannelser
   Videregående uddannelser
   Naturfag uden for uddannelsessystemet

7 Styrkelse af lærerkompetencer
   Efter- og videreuddannelse af lærerkorpset
   Læreruddannelsessystemet skal gentænkes

8 Tre strategiske indsatsområder
   Nationale ressourcecentre i naturfagene aktør i et nordisk netværk
   Naturfagenes Udviklingsfond
   Fagdidaktik som et strategisk forsknings-område

Arbejdsgruppens kommissorium og sammensætning

Efterskrift

Summary: Science education of the future

Referencer

Denne side indgår i publikationen "Fremtidens naturfaglige uddannelser" som Indholdsfortegnelse


© Undervisningsministeriet 2003
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top