Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE




Forord

Resumé

1. Undervisningsplanlægning er ledelsens udfordring

2. Pædagogisk ledelse i praksis
Casen: En leders overvejelser
Undervisningsplanlægningens hovedopgaver
Fire forskellige ledelsesstile
Sammenhæng mellem ledelsesstil og leder- og lærerkvalifikationer

3. Erfaringer, problemfelter og kvalitetsudvikling
Problemfelter
Knudepunkter
Kvalitetsudvikling
Ledernes pædagogiske ansvar
Pædagogiske ledelsesopgaver
Sammenhæng mellem kvalitetsudvikling, decentral ledelse, lokal undervisningsplanlægning og undervisning

4. Ledelsesstil og -resultater
Lederstil
Sammenhæng mellem lederstil og ledelsesresultater

5. Lederforudsætninger

Litteratur

Denne side indgår i publikationen "Ledelse og lokal undervisningsplanlægning " som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top