Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Ledelse og lokal undervisningsplanlægning

- Kvalitet i skolens grundydelser




[Billede: Publikationens forside.] I hæftet afdækkes tre aspekter af betydning for, hvordan den lokale undervisningsplan indgår som middel for pædagogisk ledelse:
- Hvordan bliver planen til?
- Hvordan er planen udformet?
- Hvordan anvendes planen?

Forfatternes undersøgelse viser, at ledere prioriterer forskelligt i forhold til de tre aspekter. I hæftet præsenteres fire forskellige typer ledelsesstil: Procesleder, Udviklingsleder, Dokumentationsleder og Uddelegeringsleder.

Indhold:

Forord
Resumé

  1. Undervisningsplanlægning er ledelsens udfordring
  2. Pædagogisk ledelse i praksis
  3. Erfaringer, problemfelter og kvalitetsudvikling
  4. Ledelsesstil og -resultater
  5. Lederforudsætninger

Litteratur

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2000
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

TILBAGE TIL UNDERVISNINGSMINISTERIETS STARTSIDE
 Næste kapitel
Til sidens top