Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

INDHOLDSFORTEGNELSE





Forord

1. Om lovgivning
1.1 Generelle betragtninger
1.2 Arbejdsmiljøloven
1.2.1 Arbejdsmiljølovens gyldighedsområde
1.2.2 Arbejdsstedets indretning
1.2.3 Stoffer og materialer
1.2.4 Arbejdets udførelse
1.2.5 Tekniske hjælpemidler
1.2.6 Unges arbejde
1.2.7 Sikkerhedsorganisation
1.2.8 Arbejdspladsvurdering (APV)

2. Ansvar
2.1 Ansvarsfordeling
2.1.1 Arbejdsgiver/virksomhedsleder
2.1.2 Arbejdsleder
2.1.3 Den ansatte
2.1.4 I undervisningen
2.1.5 Domme

3. Om kemikalier
3.1 Mærkning
3.1.1 Lovgivning
3.1.2 Om kemikaliemærkningsprogrammer
3.2 Arbejdspladsbrugsanvisninger (APB)
3.2.1 Hvordan skal en arbejdspladsbrugsanvisning (APB) se ud?
3.3 Værnemidler
3.3.1 Almindelig beskyttelse
3.3.2 Øje- og ansigtsværn
3.3.3 Handsker
3.4 Kemikalieaffald
3.4.1 Lovgivning
3.4.2 Håndteringen af kemikalieaffald

4. Om kræftrisikable kemikalier
4.1 Generelle krav
4.2 Specielle krav

5. Om substitution
5.1 Lov om arbejdsmiljø
5.2 Hvorfor substitueres der ikke på skolerne?
5.2.1 "Det plejer vi"
5.2.2 Økonomi og tidspres
5.2.3 Manglende viden om mulige alternativer
5.2.4 Svært at sammenligne og vurdere alternativer
5.2.5 Resultaternes sammenlignelighed med tidligere resultater
5.2.6 En selv
5.3 Succes substitutioner

6. Om undervisningen
6.1 Bekendtgørelsen
6.1.1 Kemi
6.1.2 Proces og levnedsmiddel
6.2 Hvilke kemikalier på hvilket niveau
6.2.1 Kemi C
6.2.2 Kemi B
6.2.3 Kemi A
6.2.4 Proces og levnedsmiddel
6.3 Sikkerhedsregler ved laboratoriearbejde
6.4 Hvad skal øvelsesvejledningen som minimun indeholde
6.4.1 Kemi
6.4.2 Proces og levnedsmiddel teknik
6.5 Hvordan sikres det at eleven har kendskab til sikkerhedsreglerne og begreberne
6.5.1 Kemi
6.5.2 Proces og levnedsmiddelteknik

7. Efterskrift

8. Litteraturliste

Bilag 1

Bilag 2
Bilag 2.a. Laboratorieinstruks - HTX - Teknisk skole Slagelse
Bilag 2.b. Bilag til laboratorieinstruks

Bilag 3

Denne side indgår i publikationen "publikationens titel" som indhold
© Undervisningsministeriet 2000

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top