[ Billede: Undervisningsministeriets logo ]

 

 

 

INDHOLD

Forord

1. Indledning

2. Eleverne og undervisningsmaterialerne
Specialpædagogisk støtte
Kendskab til elevernes forudsætninger
Signaler fra de bogligt svage elever
Den løbende evaluering

3. Fremstilling af undervisningsmaterialerne
Er hensigten med materialet klar?
Appellerer materialet til målgruppen?
Er sproget til at forstå?
Er der et brugervenligt layout?
Er der illustrationer, som kan understøtte teksten?
Hvilket medium skal materialet fungere igennem?
Hvordan skal eleverne holde orden på materialerne?
Kvalitetskontrol og dialog: Er hensigten opfyldt - til brugernes tilfredshed?
OH'er - fungerer de?
Ophavsret - styr på rettighederne?
Forslag til udformning af eksamensopgaver

4. Skolen og undervisningsmaterialerne
Image og signaler
Kendskab til kvaliteten
Procedurer til sikring af undervisningsmaterialernes kvalitet
Kan skolen have gavn af en manual for undervisningsmaterialer?
Bedre undervisningsmaterialer gennem medarbejderudvikling?
Skal skolens faciliteter til fremstilling af undervisningsmaterialer udbygges?
Behov for en database for information/undervisningsmaterialer?
Kan skolen have gavn af et skriveværksted eller en skrivestue?
Efterkritik: udnyttes resultaterne?
Eksternt samarbejde
Statusbillede: Hvor befinder skolerne sig?
Materialekvalitetens betydning
Politik og procedurer
Feed back
Fremtidige strategier
Udviklingsmuligheder
Overheadtransparenter
Ophavsret

5. Afslutning


Forsiden | Næste kapitel