Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord

Indledning

1. Introduktion til realkompetencer
Definition af realkompetencer
Lov om anerkendelse af realkompetencer

2. Realkompetencevurdering
En faseopdelt model for individuel kompetencevurdering
Indledende samtale og vejledning
Indsamling af dokumentation
Dokumentationen kan omfatte mange forskellige typer dokumenter, blandt andet:
Realkompetencevurdering
Anerkendelse af realkompetencer
Afsluttende tilbagemelding og eventuelt vejledning

3. Kvalitet i realkompetencevurdering
Vurderingsprocessen: Gennemsigtighed og dokumentation
Vurderingsmetoder: Pålidelighed og validitet
Klagemuligheder
Centrale initiativer

4. Realkompetencevurdering i forskellige uddannelser
Arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU)
Grunduddannelse for voksne (GVU)
Almen voksenuddannelse (AVU) og almengymnasiale uddannelser
Videregående voksenuddannelse (VVU) og diplomuddannelse

5. Fire cases om realkompetencevurdering
Realkompetencevurdering – AMU
Realkompetencevurdering – GVU
Realkompetencevurdering – diplomuddannelse

Kilder, links, litteratur m.m.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen " Realkompetencevurdering inden for voksen- og efteruddannelse" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2008

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top