Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







1. Vi bruger mange penge på uddannelse
1.1 Offentlige udgifter til uddannelse på alle uddannelsesniveauer (2002)
1.2 Offentlige og private udgifter til uddannelsesinstitutioner (2002)
1.3 Udgifter til grundskole pr. elev i 1.-6. klasse (2002)
1.4 Samlede offentlige udgifter til uddannelse (2004-priser)

2. Faglige resultater i folkeskolen
2.1 PISA læsning og naturfag (2003)
2.2 PISA læsning – andel dårligste læsere (2003)
2.3 PISA læsning – andel bedste læsere (2003)
2.4 PISA matematik (2003)
2.5 PISA – danske 16½-årige (2003)

3. Fakta om folkeskolen
3.1 PISA – betydningen af at lære matematik (2003)
3.2 PISA – interesse for og lyst til matematik (2003)
3.3 OECD: Folkeskolens stærke og svage sider (2004)
3.4 PISA – disciplin i timerne ifølge danske elever (2003)
3.5 Antallet af undervisningstimer pr. år for 7-8-årige og 12-14-årige elever (2003)
3.6 Andel af lærernes arbejdstid, der anvendes til undervisning i grundskolen (2003)
3.7 Klassekvotienter for 1.-6. klasse og 7.-10. klasse (2003)
3.8 Antal elever pr. lærer i grundskolen, 1.-6. klasse (2003)
3.9 Løn og antal lærertimer for 1.-6. klasse i folkeskolen (2003)

4. Specialundervisning
4.1 Antal elever i specialklasser (almindelig specialundervisning) (2001-2005)
4.2 Antal elever i vidtgående specialundervisning (2000-2005)
4.3 Ressourcer – nettoudgifter til vidtgående specialundervisning (2001-2005)

5. Folkeskolelærere
5.1 Efteruddannelse – Den Pædagogiske Diplomuddannelse (2002-2004)
5.2 Linjefagskompetencer – centrale fag (2006)
5.3 Andelen af lærere i grundskolen (1.-6. klasse) over 50 år (2003)
5.4 Antal ansøgere til læreruddannelsen – førsteprioritet (1996-2005)

6. Ledelse i folkeskolen
6.1 Aldersfordeling – skoleledere (2006)
6.2 Deltagelse i lederuddannelse/-kurser (2006)
6.3 Behov for efteruddannelse – faglig ledelse
6.4 Behov for efteruddannelse – personlig ledelse

7. De gymnasiale uddannelser
7.1 Andel af lærernes arbejdstid, der anvendes til undervisning (2003)
7.2 Lærernes aldersfordeling i det almene gymnasium (2003-2006)
7.3 Antal matematiske stx-studenter med A-niveau i matematik, fysik eller kemi (1986-2005)
7.4 Antal studenter fra stx med matematik A + fysik A/B + kemi A/B (2006)
7.5 Udviklingen i antal hf- og stx-elever pr. gymnasium (2002-2005)
7.6 Den nye karakterskala
Karakterskalaen har ligesom ECTS-skalaen 7 trin:

8. Erhvervsuddannelserne
8.1 Antal aftaler om praktikpladser (1993-2005)
8.2 Antal elever i skolepraktik (1993-2005)

9. Overgange, fuldførelse og frafald
9.1 Overgang til 10. klasse og ungdomsuddannelse direkte fra 9. klasse (2004)
9.2 Overgang til ungdomsuddannelse fra 10. klasse (2004)
9.3 Fuldførelse i de gymnasiale og erhvervsfaglige uddannelser (2004)
9.4 Elevbevægelser efter frafald (2004)
9.5 Overgang fra ungdomsuddannelse til videregående uddannelse (1995-2004)
9.6 Overgang fra gymnasiale uddannelser til erhvervskompetencegivende uddannelse (1995-2004)

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Uddannelse – udvalgte nøgletal" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2006

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top