Til forsiden Til næste side
 
 
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse

 

 

Forord

Indledning

I VÆRDIER I LÆRINGSRUMMET - Om demokrati, etik og moral
   1. Undervisningsstrategier i det flerkulturelle gymnasium
   2. Demokrati og fælles værdier i undervisningsrummet
   3. Krop og kommunikation i den flerkulturelle skole
   4. Sprækkerne i teksten
   5. Mellem betonøkonomi og selvforståelse
   6. Livshistorier
   7. Evaluering i det flerkulturelle læringsrum

II SPROGET I LÆRINGSRUMMET
   1. Ordene
   2. To forslag til introduktionsforløb
   3. Et eksempel på introforløb, hvor det viser sig, at det er en ressource at kunne flere sprog
   4. Dansk - Et forløb om ordforråd
   5. Det flerkulturelle som en gevinst i spanskundervisningen
   6. Læsestrategier
   7. Om studiekompetencer og arbejdsmetoder

III KROPPEN I LÆRINGSRUMMET
   1. Kulturmødet og kroppen
   2. Drenge- og pigeadfærd
   3. De fysiske færdigheder - krop og energi
   4. Gruppeprocesser og socialt samspil
   5. Kønsintegreret og kønsadskilt idrætsundervisning
   6. Praktiske forhold i idrætsundervisningen - Omklædning, badning og idrætsbeklædning

Denne side indgår i publikationen "Forskellighed som ressource. Undervisning i det flerkulturelle læringsrum" som Indholdsfortegnelse
Version 1.0. 10-02-2004
Publikationen kan findes på adressen http://pub.uvm.dk/2004/laeringsrum/index.htm
© Undervisningsministeriet 2004
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top