Til forsiden Til næste side
 
 
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse

 

 

1. Overordnet konklusion

2. Evalueringens baggrund og formål
   2.1 Evalueringens baggrund
   2.2 Evalueringens formål og fokus
   2.3 Evalueringens metode og datagrundlag
   2.4 Rapportens struktur

3. Fakta om 10. klasse

4. Samlet analyse og vurderinger
   4.1 Vejledning i 9. klasse
   4.1.1 Uddannelsesplan og uddannelsesbog i 9. klasse
   4.1.2 Har en forbedret vejledning i 9. klasse medvirket til, at 10. klasse primært søges af elever, der efter 9. klasse ikke er parate til ungdomsuddannelse?
   4.2 Undervisningens tilrettelæggelse og pædagogisk praksis i 10. klasse
   4.2.1 Udvikling i de skoletyper, som eleverne tager 10. klasse på
   4.2.2 Ændret målgruppe
   4.2.3 Eleverne i 10. klasse
   4.2.4 Er planlægningen af 10. klasseåret ændret?
   4.2.5 Er pædagogisk praksis i 10. klasse ændret?
   4.2.6 10. klassecentre som organisatorisk ramme for 10. klasse
   4.2.7 Har 10. klasse fået et mere fagligt fokus og bidraget til at forbedre elevernes faglige niveau?
   4.2.8 Prøver
   4.2.9 Bidrager 10. klasse til at gøre eleverne mere personligt modne?
   4.3 Vejledning i 10. klasse
   4.3.1 Hvordan fungerer uddannelsesplan og uddannelsesbog?
   4.3.2 Vejledningssamtaler
   4.3.3 Hvordan fungerer den obligatoriske selvvalgte opgave (OSO’en)?
   4.3.4 Hvordan fungerer brobygning?
   4.3.5 Hvordan fungerer praktik?
   4.3.6 Har lovændringerne medført en forbedring og systematisering af vejledningen?
   4.3.7 Bidrager 10. klasse til at gøre eleverne mere afklarede?
   4.4 Overgang til ungdomsuddannelserne
   4.4.1 Brug af uddannelsesplaner
   4.4.2 Kvalificerer 10. klasse eleverne til ungdomsuddannelse?
   4.4.3 Nedbringelse af den uddannelsesmæssige restgruppe

Bilag 1: Resumé af analyseresultater

Bilag 2: Lovgrundlag

Bilag 3: Evalueringens kravspecifikation

Denne side indgår i publikationen "Evaluering af 10. klasseloven" som Indholdsfortegnelse


© Undervisningsministeriet 2003
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top