Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Oversigt over figurer og skemaer





Skema I-1: Hvad lærlingene gør
Figur I-1: Trin i bevægelsen fra perifer til fuldgyldig deltagelse
Skema I-2: Hvem lærlingene møder
Skema I-3: Normer og forventninger som lærlingene møder
Skema I-4: Kommunikation og feedback
Skema I-5: Typer af korrektiv feedback på skole og i virksomhed
Skema I-6: Værktøj, udstyr og materialer som lærlingene arbejder med
Skema I-7: Ansvar på skole og i virksomheden
Skema I-8: Dilemmaet mellem den arbejds mæssige og den oplæringsmæs sige forpligtelse i virksomheden
Skema I-9: Bevægelsen mellem skole og virksomhed - fra lærlingenes perspektiv
Figur I-2: Hvad lærlingene beskæftiger sig med på skole og i virksomhed
Figur I-3: Praksisforståelse ogorganisering fra et skoleperspektiv
Figur I-4: Praksisforståelse ogorganisering fra et virksomhedsperspektiv
Figur I-5: Arbejdsdelingen i virksomhederne
Skema II-1: Situationsspecifik læring
Skema II-2: Fagspecifikke læringsområder 1 materialer, værktøj og redskaber
Skema II-3: Fagspecifikke læringsområder 2 arbejdsprocesser, -metoder og procedurer
Skema II-4: Fagspecifikke læringsområder 3 mental viden og forståelse
Skema II-5: Eksempler på generel eller person lig læring
Skema II-6: Forskellige læreaktiviteter i erhvervsuddannelserne
Skema II-7: Afstandtagen eller sammenhæng i bevægelsen mellem skole og virksomhed
Skema II-8: Forskellige orienteringsretninger blandt lærlingene
Skema II-9: Faglig orienteringsretning
Skema II-10: Identitetsmæssig orienterings retning
Skema II-11: Efteruddannelsesmæssig orienteringsretning
Skema II-12: Økonomisk-materiel orienterings retning
Skema II-13: Social orienteringsretning
Skema II-14: Personlig forandring - Selvtillid og selvforståelse
Skema II-15: Personlig forandring - Holdning og indstilling
Skema II-16: Personlig forandring - Intentioner, mål og motivation
Skema II-17: Personlig forandring Selvstændiggørelse
Skema II-18: Personlig forandring Ansvarlighed
Skema II-19: Portrætter af to lærlingetyper med hver deres identitetsmæssige orienteringsretning

 


Denne side indgår i publikationen "Vekseluddannelse i håndværksuddannelser" som oversigt over figurer og skemaer
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top