Skema I-1: |
Hvad lærlingene gør |
Figur I-1: |
Trin i bevægelsen fra perifer til fuldgyldig deltagelse |
Skema I-2: |
Hvem lærlingene møder |
Skema I-3: |
Normer og forventninger som lærlingene møder |
Skema I-4: |
Kommunikation og feedback |
Skema I-5: |
Typer af korrektiv feedback på skole og i virksomhed |
Skema I-6: |
Værktøj, udstyr og materialer som lærlingene arbejder med |
Skema I-7: |
Ansvar på skole og i virksomheden |
Skema I-8: |
Dilemmaet mellem den arbejds mæssige og den oplæringsmæs
sige forpligtelse i virksomheden |
Skema I-9: |
Bevægelsen mellem skole og virksomhed - fra lærlingenes
perspektiv |
Figur I-2: |
Hvad lærlingene beskæftiger sig med på skole og i
virksomhed |
Figur I-3: |
Praksisforståelse ogorganisering fra et skoleperspektiv |
Figur I-4: |
Praksisforståelse ogorganisering fra et
virksomhedsperspektiv |
Figur I-5: |
Arbejdsdelingen i virksomhederne |
Skema II-1: |
Situationsspecifik læring |
Skema II-2: |
Fagspecifikke læringsområder 1 materialer, værktøj og
redskaber |
Skema II-3: |
Fagspecifikke læringsområder 2 arbejdsprocesser, -metoder
og procedurer |
Skema II-4: |
Fagspecifikke læringsområder 3 mental viden og forståelse |
Skema II-5: |
Eksempler på generel eller person lig læring |
Skema II-6: |
Forskellige læreaktiviteter i erhvervsuddannelserne |
Skema II-7: |
Afstandtagen eller sammenhæng i bevægelsen mellem skole og
virksomhed |
Skema II-8: |
Forskellige orienteringsretninger blandt lærlingene |
Skema II-9: |
Faglig orienteringsretning |
Skema II-10: |
Identitetsmæssig orienterings retning |
Skema II-11: |
Efteruddannelsesmæssig orienteringsretning |
Skema II-12: |
Økonomisk-materiel orienterings retning |
Skema II-13: |
Social orienteringsretning |
Skema II-14: |
Personlig forandring - Selvtillid og selvforståelse |
Skema II-15: |
Personlig forandring - Holdning og indstilling |
Skema II-16: |
Personlig forandring - Intentioner, mål og motivation |
Skema II-17: |
Personlig forandring Selvstændiggørelse |
Skema II-18: |
Personlig forandring Ansvarlighed |
Skema II-19: |
Portrætter af to lærlingetyper med hver deres
identitetsmæssige orienteringsretning |