Indholdsfortegnelse
Forord
Resume
1 - Indledning
Fokuspunkter gennem de seneste ti år
Værdibaseret it-anvendelse
Historien om it er ikke ny
Decentral implementering
Det tilbagevendende behov for refleksion
Publikationens disponering
2 - Undervisningsdifferentiering med it
Den fraværende automatik
Organisation og tilrettelæggelse er afgørende
Tid og sted, indhold og metoder
Erfaringer med Elevplan
Eksempler på undervisningsdifferentiering med it
Projektorganiseret arbejde med brug af it
Virtuel undervisning i e-business
Tyskundervisning med brug af it
Erfa
3 - Realkompetencevurdering med it
Individuel og fleksibel uddannelse
Faser i realkompetencevurdering
It i vurderingsprocessen
Hvilke testtyper til hvilke kompetencer?
Hvor kan it bruges i vurderingsprocessen?
Faldgruber og begrænsninger
Effekter af realkompetencevurdering
Eksempler på realkompetencevurdering med it
www.randersmalerskole.dk
Visitering til engelsk niveau C
Simulering af autentiske, merkantile problemstillinger
Screening af elevers læringskompetence
4 - It-strategier i teori og praksis
Teori og praksis
Erfaringer fra implementering af Medarbejderplan
Når kæden springer af
Gode råd baseret på erfaring
Eksempler på it-strategier i praksis
E-learning med brug af ABC Academy
Fire strategier for it-integration
Fra produktionsstyring til pædagogik
Så tæt på hverdagen som muligt
5 - Slutreplik
Litteratur
Denne side indgår i publikationen " Det bli'r sjovere og sjovere! " som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2007
|