Indholdsfortegnelse
Forord
Kommentarer
1 Udviklingen i den vidtgående specialundervisning.
2 Metode
Tabel 2.1 Antal børn og unge i alderen 6-16 år
Tabel 2.2 Antal børn og unge i den vidtgående specialundervisning i folkeskolens 1. - 10. klasse
Figur 2.1 Udvikling i antal elever i folkeskolens vidtgående specialundervisning 1. - 10. klasse og det samlede antal 6-16 årige
3 Udviklingen i frekvensen af elever i den vidtgående specialundervisning
Tabel 3.1 Frekvensen af elever i vidtgående specialundervisning i folkeskolens 1. - 10. klasse
Figur 3.1 Elever i den vidtgående specialundervisning i procent af det samlede antal børn i aldersgruppen 6-16 årige
Tabel 3.2 Udvikling i frekvensen af elever i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen
Tabel 3.3 Antallet af elever (svært handicappede), som modtager særlig tilrettelagt specialundervisning ved frie grundskoler
4 Foranstaltninger og indretning
Tabel 4.1 Oversigt over de hyppigst anvendte tilbud i folkeskolens vidtgående specialundervisning i udvalgt skoleår for 1.-10. klasse
Figur 4.1 Udvikling i de hyppigst anvendte tilbud
Figur 4.2 Andel af elever der er tilgodeses via Specialskoler inkl. lands- og landsdækkende
Figur 4.3 Andel af elever der er tilgodeses via special- og centerklasser
Figur 4.4 Andel af elever der er tilgodeses via Almindelige klasser (enkeltintegrerede)
Figur 4.5 Andel af elever der er tilgodeses via undervisning på opholdsted/døgninstitution
Tabel 4.2 Procentfordelingen af elever indenfor de fire (tre for årene før 2000/01) specialundervisningskategorier jf. tabel 4.1
Tabel 4.3 Den procentvise fordeling af eleverne i folkeskolens vidtgående specialundervisning på årgang/klassetrin relateret til elevens fødselsår
Tabel 4.4 Den procentvise fordeling af elever i handikapkategorier i udvalgte skoleår
Figur 4.6 Den relative vækst indenfor de forskellige handikapkategorier
5 Indretning af den vidtgående specialundervisning
Tabel 5.1 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Selvstændige specialskoler
Tabel 5.2 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Specialundervisningscentre
Tabel 5.3 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Antal gruppeordninger /gruppeintegration/enkeltintegrerede (elever)
Tabel 5.4 Antal børnehaveklassebørn i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen
6 Visiterede til specialundervisning
Tabel 6.1 Samlet antal elever i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen, samt heraf nyvisiterede elever
7 Nettodriftsudgifter til undervisning af børn med vidtgående handicap
Tabel 7.1 Amternes nettoudgifter (2003 priser) for undervisning af børn med vidtgående handikap. (1000 kr.)
Tabel 7.2 Indekseret udvikling i amternes nettoudgifter (2003 priser) for undervisning af børn med vidtgående handikap (1992 = 100)
Tabel 7.3 Nettoudgift (2003 priser) pr. elev. 1992 - 2003. I 1000 kr
Figur 7.1 Kommunernes nettoudgifter (1000 kr.) for undervisning af børn med vidtgående handikap. Efter år og 3.07 nettoudgift pct. andel af 3.01 nettoudgift. Opgjort i 2003 priser
Tabel 7.4 Antal kommuner inddelt efter 3.07 nettoudgift pct. andel af 3.01 nettoudgift
Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (165 kB)
Hele publikationen i PDF-format (344 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

Denne side indgår i publikationen "Folkeskolens vidtgående specialundervisning 1991/92 - 2003/04" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2005
|