Til forsiden Næste kapitel
Krone
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse







Forord
Kommentarer

1 Udviklingen i den vidtgående specialundervisning.

2 Metode
Tabel 2.1 Antal børn og unge i alderen 6-16 år
Tabel 2.2 Antal børn og unge i den vidtgående specialundervisning i folkeskolens 1. - 10. klasse
Figur 2.1 Udvikling i antal elever i folkeskolens vidtgående specialundervisning 1. - 10. klasse og det samlede antal 6-16 årige

3 Udviklingen i frekvensen af elever i den vidtgående specialundervisning
Tabel 3.1 Frekvensen af elever i vidtgående specialundervisning i folkeskolens 1. - 10. klasse
Figur 3.1 Elever i den vidtgående specialundervisning i procent af det samlede antal børn i aldersgruppen 6-16 årige
Tabel 3.2 Udvikling i frekvensen af elever i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen
Tabel 3.3 Antallet af elever (svært handicappede), som modtager særlig tilrettelagt specialundervisning ved frie grundskoler

4 Foranstaltninger og indretning
Tabel 4.1 Oversigt over de hyppigst anvendte tilbud i folkeskolens vidtgående specialundervisning i udvalgt skoleår for 1.-10. klasse
Figur 4.1 Udvikling i de hyppigst anvendte tilbud
Figur 4.2 Andel af elever der er tilgodeses via Specialskoler inkl. lands- og landsdækkende
Figur 4.3 Andel af elever der er tilgodeses via special- og centerklasser
Figur 4.4 Andel af elever der er tilgodeses via Almindelige klasser (enkeltintegrerede)
Figur 4.5 Andel af elever der er tilgodeses via undervisning på opholdsted/døgninstitution
Tabel 4.2 Procentfordelingen af elever indenfor de fire (tre for årene før 2000/01) specialundervisningskategorier jf. tabel 4.1
Tabel 4.3 Den procentvise fordeling af eleverne i folkeskolens vidtgående specialundervisning på årgang/klassetrin relateret til elevens fødselsår
Tabel 4.4 Den procentvise fordeling af elever i handikapkategorier i udvalgte skoleår
Figur 4.6 Den relative vækst indenfor de forskellige handikapkategorier

5 Indretning af den vidtgående specialundervisning
Tabel 5.1 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Selvstændige specialskoler
Tabel 5.2 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Specialundervisningscentre
Tabel 5.3 Indretning af den vidtgående specialundervisning - Antal gruppeordninger /gruppeintegration/enkeltintegrerede (elever)
Tabel 5.4 Antal børnehaveklassebørn i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen

6 Visiterede til specialundervisning
Tabel 6.1 Samlet antal elever i den vidtgående specialundervisning i folkeskolen, samt heraf nyvisiterede elever

7 Nettodriftsudgifter til undervisning af børn med vidtgående handicap
Tabel 7.1 Amternes nettoudgifter (2003 priser) for undervisning af børn med vidtgående handikap. (1000 kr.)
Tabel 7.2 Indekseret udvikling i amternes nettoudgifter (2003 priser) for undervisning af børn med vidtgående handikap (1992 = 100)
Tabel 7.3 Nettoudgift (2003 priser) pr. elev. 1992 - 2003. I 1000 kr
Figur 7.1 Kommunernes nettoudgifter (1000 kr.) for undervisning af børn med vidtgående handikap. Efter år og 3.07 nettoudgift pct. andel af 3.01 nettoudgift. Opgjort i 2003 priser
Tabel 7.4 Antal kommuner inddelt efter 3.07 nettoudgift pct. andel af 3.01 nettoudgift

Kolofon
Hele publikationen samlet i en fil (165 kB)
Hele publikationen i PDF-format (344 kB)
PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.

 

groslash;n streg Denne side indgår i publikationen "Folkeskolens vidtgående specialundervisning 1991/92 - 2003/04" som komplet indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2005

Til forsiden Næste kapitel
Til sidens top