Til forsiden Til næste side
 
 
Undervisningsministeriets logo

Indholdsfortegnelse

Forord

1 Begreber fra bekendtgørelsen
   Kompetencebegrebet
   Personlige kompetencer i social- og sundhedsuddannelserne
   Kompetencer i dybden
   Læringsbegrebet i bekendtgørelsen

2 Faglige kompetencer i de afsluttende prøver
   Social- og sundhedshjælperuddannelsens afsluttende prøve
   Social- og sundhedsassistentuddannelsens afsluttende prøve
   Den pædagogiske grunduddannelses afsluttende prøve
   Grundforløbets afsluttende vejledende prøve

3 Faglige og personlige kompetencer i de afsluttende prøver
   Det daglige arbejde med at udvikle personlige kompetencer
   Mål for de personlige kompetencer i prøvebeskrivelserne
   Personlige kompetencers vurdering i prøvesituationen
   Vurderingsgrundlaget i prøvesituationen
   Vurderes på præstationer eller potentialer
   Projektet som grundlag for den afsluttende prøve og sammenhængen med de personlige kompetencer
   Vægtningen mellem de faglige kompetencer og de personlige kompetencer i den afsluttende prøve
   Etiske problemstillinger i forbindelse med evaluering af personlige kompetencer

4 Nyttige overvejelser for den enkelte skole

5 Litteratur

6 Bilag
   Bilag 1: Formålsparagraffer i bekendtgørelsen
   Bilag 2: Personlige kompetencer i bekendtgørelsen
   Bilag 3: Formål for den afsluttende prøve
      Social- og sundhedshjælperuddannelsen
      Social- og sundhedsassistentuddannelsen
      Den pædagogiske grunduddannelse
      Grundforløbet

Denne side indgår i publikationen "Evaluering af personlige kompetencer i sosu" som Indholdsfortegnelse
Version 1. 8/14/2003

© Undervisningsministeriet 2003
 
Til forsiden Til næste side

Til sidens top