Indholdsfortegnelse
Forord
1 Begreber fra bekendtgørelsen
Kompetencebegrebet
Personlige kompetencer i social- og sundhedsuddannelserne
Kompetencer i dybden
Læringsbegrebet i bekendtgørelsen
2 Faglige kompetencer i de afsluttende prøver
Social- og sundhedshjælperuddannelsens afsluttende prøve
Social- og sundhedsassistentuddannelsens afsluttende prøve
Den pædagogiske grunduddannelses afsluttende prøve
Grundforløbets afsluttende vejledende prøve
3 Faglige og personlige kompetencer i de afsluttende prøver
Det daglige arbejde med at udvikle personlige kompetencer
Mål for de personlige kompetencer i prøvebeskrivelserne
Personlige kompetencers vurdering i prøvesituationen
Vurderingsgrundlaget i prøvesituationen
Vurderes på præstationer eller potentialer
Projektet som grundlag for den afsluttende prøve og sammenhængen med de personlige kompetencer
Vægtningen mellem de faglige kompetencer og de personlige kompetencer i den afsluttende prøve
Etiske problemstillinger i forbindelse med evaluering af personlige kompetencer
4 Nyttige overvejelser for den enkelte skole
5 Litteratur
6 Bilag
Bilag 1: Formålsparagraffer i bekendtgørelsen
Bilag 2: Personlige kompetencer i bekendtgørelsen
Bilag 3: Formål for den afsluttende prøve
Social- og sundhedshjælperuddannelsen
Social- og sundhedsassistentuddannelsen
Den pædagogiske grunduddannelse
Grundforløbet
Denne side indgår i publikationen "Evaluering af personlige kompetencer i sosu" som Indholdsfortegnelse
Version 1. 8/14/2003
© Undervisningsministeriet 2003
Til sidens top