Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Inspiration til bedre integration i folkeskolen


 

Publikationens kapitel 1 beskriver mødet mellem skolen og elever samt forældre med forskellig baggrund og forudsætninger. 
Der sættes fokus på vigtigheden af, at skolerne støtter de tosprogede elever i at begå sig i hverdagen. Desuden påpeges betydningen af en sammenhængende kommunal indsats. 

Skolen har en række særlige tilbud til tosprogede elever, som beskrives i kapitel 2, mens kapitel 3 fokuserer på samarbejdet mellem skole og hjem. 
I kapitel 4 præsenterer publikationen en række konkrete eksempler og anbefalinger på områder, der erfaringsmæssigt kræver særlig opmærksomhed.

 

Indholdsfortegnelse:

Forord 

1. En folkeskole for alle
2. Særlige undervisningstilbud til tosprogede elever
3. Samarbejde mellem skole og hjem
4. Fag og fagområder m.v. der kræver særlig opmærksomhed
Litteratur

Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.

 

 Næste kapitel
Til sidens top