Indhold
Forord
1. En folkeskole for alle
1.1 Mødet i skolen
1.2 Integration af tosprogede elever er en fælles
opgave
2. Særlige undervisningstilbud til tosprogede
elever
2.1 Dansk som andetsprog
2.2 Indvandrersprog som valgfag
2.3 Modersmålsundervisning
3. Samarbejde mellem skole og hjem
3.1 Nye elever på skolen
3.2 Normerne i den danske skole kan i nogle
tilfælde være svære at forstå
3.3 Tolkning
3.4 Tosprogede lærere
3.5 Etnisk råd
4. Fag og fagområder m.v. der kræver særlig
opmærksomhed
4.1 Hjemkundskab
4.2 Kristendomskundskab
4.3 Idræt
4.4 Sundheds- og seksualundervisning
4.5 Uddannelses-, erhvervs- og
arbejdsmarkedsorientering
4.6 Ekskursioner, lejrskoler og skolerejser
4.7 Andre skoleaktiviteter
4.8 Forskellige religioner og højtider
4.9 Undervisningsmidler
4.10 Specialundervisning
4.11 Underretningspligt
Litteratur
Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie
Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt
format (Adobe Acrobat)
Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00
© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.
Denne side indgår
i publikationen "Inspiration til bedre integration i folkeskolen" som
indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003
|