Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

Indhold 

 

Forord

1. En folkeskole for alle
1.1 Mødet i skolen
1.2 Integration af tosprogede elever er en fælles opgave

2. Særlige undervisningstilbud til tosprogede elever
2.1 Dansk som andetsprog
2.2 Indvandrersprog som valgfag
2.3 Modersmålsundervisning

3. Samarbejde mellem skole og hjem
3.1 Nye elever på skolen
3.2 Normerne i den danske skole kan i nogle tilfælde være svære at forstå
3.3 Tolkning
3.4 Tosprogede lærere
3.5 Etnisk råd

4. Fag og fagområder m.v. der kræver særlig opmærksomhed
4.1 Hjemkundskab
4.2 Kristendomskundskab
4.3 Idræt
4.4 Sundheds- og seksualundervisning
4.5 Uddannelses-, erhvervs- og arbejdsmarkedsorientering
4.6 Ekskursioner, lejrskoler og skolerejser
4.7 Andre skoleaktiviteter
4.8 Forskellige religioner og højtider
4.9 Undervisningsmidler
4.10 Specialundervisning
4.11 Underretningspligt

Litteratur

Uddannelsesstyrelsens håndbogsserie

Kolofon
Hele publikationen uden grafik
Hele publikationen i printervenligt format (Adobe Acrobat)

Undervisningsministeriet
Frederiksholms Kanal 21
1220 København K
Telefon 33 92 50 00

© Undervisningsministeriet 2003
Teksten må med kildeangivelse frit anvendes.


 

Denne side indgår i publikationen "Inspiration til bedre integration i folkeskolen" som indholdsfortegnelse
© Undervisningsministeriet 2003

Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top