Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

5. Kort om operationalisering fra delmålene til ordlyd i spørgeskemaer til de respektive interessenter





I forbindelse med det etiske regnskab på Esbjerg HS spørges de enkelte interessenter om følgende, som har relation til målformulering for koncernen Esbjerg HS:

(Nedenfor er angivet i punktform, hvilke delmål de enkelte interessenter svarer på. Interessenterne skal svare på, om vi lever op til disse delmål.)

Lærere/konsulenter

demografiske spørgsmål

uddannelsesmæssig baggrund
hvem læreren/konsulenten underviser

primærydelse - undervisning

rekrutteringsmål
faglige og pædagogiske mål
evalueringsmål

sekundærydelser

skole- og studiemiljøet
traditionsmål

netværksmål

EH som arbejdsplads

medarbejdere
ledere
efteruddannelsesmål
Samarbejde med interessenter


Kursister/studerende/elever

Her spørges om kursisterne/studerende/eleverne synes om skolens primærydelse (undervisning) samt om sekundærydelser (arbejdsmiljø og det sociale liv på skolen)

demografiske spørgsmål

hvilken uddannelse/hvilket kursusforløb
alder, køn

faglige og pædagogiske mål (skolens primærydelse)

hvad synes kursisterne/eleverne om undervisningsprocessen
(der spørges indenfor de rammer, der nu engang ligger til grund for undervisningen, d.v.s. ministeriets retningslinier, vejledninger m.v.)

evalueringsmål

samarbejde med interessenter

skole- og studiemiljøet

fokus på timerne, holdets sociale liv, samvær

traditionsmål


TAP-personalet

demografiske spørgsmål

hvilken uddannelsesretning arbejdes der fortrinsvis med

spørgsmål om sekundærydelser

herunder

samarbejde med interessenter

EH som medarbejderens arbejdsplads

medarbejdere
efteruddannelsesmål
samarbejde med interessenter


Virksomheder

Spørgsmål til virksomheder, der aftager elever fra EH:

Her spørges, om aftagerne synes om det "produkt" (eleverne), de får fra EH

demografiske spørgsmål

hvilken type virksomhed

profilmål

har Esbjerg HS en klar og entydig merkantil profil som erhvervsskole?

rekrutteringsmål

hvad synes aftagerne om eleverne?

imagemål

er der faglig og pædagogisk respekt om EH?

netværksmål

dækker EH aftagernes behov mht. elever?


Skoler (=skolevejledere)

(Spørgsmål vedr. ungdomsuddannelserne)

Demografiske spørgsmål

Hvilken skole?

Imagemål

Netværksmål

Samarbejde med interessenter


Gymnasier, handelsskoler

(Spørgsmål vedr. KVU-uddannelser)

Demografiske spørgsmål

Hvilken skole?

Imagemål

Netværksmål

Samarbejde med interessenter

 


Denne side indgår i publikationen "Model for kvalitetsregnskab på erhvervsskoleområdet" som kapitel 5 af 7
© Undervisningsministeriet 2002

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top