Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
[ Undervisningsministeriets logo ]

At komme videre i studieværkstedet

Af Fadma Mojab og Sarah Kadhodaie, Brøndby Sprogcenter



Vi startede i åbent studieværkested, fordi vi havde snakket med vores lærer Karen om, at vi havde problemer med skrivning og læsning. Så kom hun med det forslag, at vi kunne starte i åbent studieværksted. Vores plan var, at vi skulle blive bedre til skriftlig dansk, så vi kunne komme videre med en uddannelse.

Vi arbejdede næsten selvstændigt i studieværkstedet efter den læringsplan, som vi havde lavet sammen med Karen. Så kom Karen med nogle opgaver, som vi kunne lave i løbet af ugen. Vi var en gruppe, som så skulle være sammen fra mandag til fredag i studieværkstedet. Der var altid nogle lærere, som kunne hjælpe os, hvis vi ikke kunne finde ud af det.

Vi synes selv, at vi er blevet meget bedre til at læse og skrive. Vi har lært mange nye metoder, f.eks. gruppearbejde og at hjælpe hinanden med vores opgaver.

Der er mange muligheder i åbent studieværksted. Det er en fordel, at man kan arbejde med internet, hvis man har brug for det. Der er også et bibliotek, hvor man kan sidde og læse bøger og lytte til båndoptager, mens man læser, så man kan høre bånd som en hjælp til læsningen. Man bliver bedre til at læse.

Vi siger tak til Karen, som har lært os, hvordan vi kommer videre med det, som vi har ønsket.

 


Denne side indgår i publikationen "Fleksible læringsmiljøer" som kapitel 16 af 36
© Undervisningsministeriet 2001

 Forrige kapitel Forsiden  Næste kapitel
Til sidens top