|   Indholdsfortegnelse
 
 
 
 
 
 Forord 1. IndledningPublikationens disponering
 2. ResuméKarakteristisk for anvendelsen af Elevplan
 Værktøj til administration
 Behov for nye beslutninger
 Forbedringsmuligheder på forskellige niveauer
 Introduktion af Elevplan
 Pædagogisk-didaktisk strategi for udbuddet
 Beslutninger på det strategiske niveau
 Elevplan og virksomhederne
 Opfølgningsinitiativer
 3. Tanker bag ElevplanPædagogisk planlægningsværktøj
 Elevplan
 Kontaktlæreren
 4. Elevplan som værktøj for eleverHovedfaser i elevernes vej gennem uddannelserne
 Før skolestart
 Personlig samtale før skolestart ved hovedoptag
 Hvem sidder ved maskinen?
 Ved skolestart
 Undervejs i uddannelsen
 Grundforløb
 Tilmelding til læringsaktiviteter
 Brug af scorekort
 Revision af uddannelsesplan
 Hovedforløb
 Eksempler fra praksis
 Uafklarede elever med mange valgmuligheder
 Elev om Elevplan (eksempel 1)
 Elevplan som værktøj i læringsprocessen
 Brugen af "Mine projekter" (eksempel 2)
 De afklarede elever med valgmuligheder
 Elever om Elevplan (eksempel 3)
 Elevkommentarer til programmets brugerflade
 Afklarede elever uden valgmuligheder
 Elever om Elevplan (eksempel 4)
 Temaer til diskussion
 5. Elevplan som værktøj for lærereDen mangfoldige brug af Elevplan
 Administration af elever
 Kontaktlæreren
 Evaluering af elevens arbejde
 Skole- og lærerforudsætninger
 Læreren som udbyder af læringsaktiviteter
 Kontaktlærerens første møde med eleven
 Kontaktlærerens arbejde med den afklarede og den uafklarede elev
 Kontaktlærerens arbejde i forbindelse med elevens valg
 Udbud – eksempel fra Teknologi og kommunikation
 Udbud af læringsaktiviteter i indgangen
 Fra jord til bord
 Temaer til diskussion
 6. Elevplan i et ledelsesperspektivCentrale eller decentrale beslutninger
 Koordineret igangsætning i grund- og hovedforløb
 Tilgængelighed og uddannelse
 Tilretningsarbejde
 Opsamling
 7. Elevplan i et arbejdsgiverperspektivDen mindre virksomhed før Elevplan
 Den store virksomhed før Elevplan
 Den mindre virksomheds forventninger til Elevplan
 Den store virksomheds forventninger til Elevplan
 Opsamling
 8. Afslutning og perspektiveringElevplan set under forskellige synsvinkler
 Karakteristisk for anvendelsen af Elevplan
 Værktøj til administration
 Behov for nye beslutninger
 Barrierer for anvendelse af Elevplan
 Den korteste vej til målet
 Reelle valgmuligheder?
 Fravær af viden om Elevplan og principperne bag
 Tekniske begrænsninger
 Virksomhedernes uddannelsesplanlægning og forventninger til Elevplan
 Forbedringsmuligheder på forskellige niveauer
 Iværksættelse af undervisning i brugen af Elevplan<br>
Etablering af bedre rammer om elevens anvendelse af programmet
 Introduktion af Elevplan
 Pædagogisk-didaktisk strategi for udbuddet
 Beslutninger på det strategiske niveau
 Øget offentlighed om udbuddet af læringsaktiviteter
 Elevplan og virksomhederne
 Opfølgningsinitiativer
 Uddannelsesstyrelsens temahæfteserieKolofon Hele publikationen samlet i en fil  (146 kB)
 Hele publikationen i PDF-format (915 kB)
 PDF er et printvenligt format. For at læse og printe publikationen i dette format, skal man have en version af Acrobat Reader installeret på sin computer. Dette program kan hentes gratis hos producenten Adobe"s hjemmeside, hvor der også findes installationsvejledning mv.
 
    Elevplan i praksis - erfaringer og perspektiver" som komplet indholdsfortegnelse © Undervisningsministeriet 2004
 |